Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
1.Bardzo proszę o podanie, jak powinien wyglądać porządek obrad rady klasyfikacyjnej oraz rady podsumowującej pracę za I semestr roku szkolnego. 2. W jakiej formie powinny być zapisane uchwały Rady Pedagogicznej.
Ramowy porządek zebrania w sprawie klasyfikacji - propozycja
1. Powitanie, przedstawienie porządku posiedzenia.
2. Ustalenie obecności i quorum dla prawomocności zebrania oraz podejmowania uchwał.
3. Realizacja wniosków i przyjęcie protokołu z pop. narady.
4. Klasyfikowanie - I okres 2009/10, w tym uzasadnienie ocen ndst. (od kl. 1-6 SP).
5. Podjęcie uchwały zgodnie z art. 41 ust. 1 Uso w sprawie klasyfikowania.
6. Opiniowanie przez RP tygodniowego rozkładu zajęć na nowy okres oraz przydziału zajęć nauczycieli zgodnie z art. 41 ust. 2 Uso.
7. Dyskusja, wnioski.
8. Sprawy bieżące, komunikaty.
Ramowy porządek zebrania w sprawie klasyfikacji podsumowanie pracy z I okresu – propozycja
1. Powitanie, przedstawienie porządku posiedzenia.
2. Ustalenie obecności i quorum dla prawomocności zebrania oraz podejmowania uchwał.
3. Realizacja wniosków i przyjęcie protokołu z pop. narady.
4. Podsumowanie pracy za I okres, w tym wnioski z:
- nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły zgodnie z art. 40 ust. 7 Uso – dyrektor,
- programu wychowawczego i profilaktyki,
- ew. programu poprawy efektywności nauczania, poprawy efektywności wychowania,
- planu pracy szkoły,
- wszystkich organizacji szkolnych,
- wypadkowości w – analiza przyczyn i sposoby zapobiegania,
- Planu działań wychowawcy klasowego,
- pracy zespołów zadaniowych,
- realizacji ścieżek edukacyjnych wg przydzielonej odpowiedzialności,
- WDN.
5. Dyskusja, wnioski.
6. Sprawy bieżące.
Propozycja zapisu uchwały RP - szczegóły klasyfikacji zawarte są w protokole
Uchwała Nr ………/………/…..
Rady Pedagogicznej ……………………… w ………………………. z dnia …………………………. w sprawie uchwalenia wyników klasyfikacji.
Na podstawie art. ………. ust. ………………. ustawy o systemie oświaty z dnia 7.09.1991r. (ze zm.) i § ………. Statutu szkoły, Rada Pedagogiczna w składzie ….. członków, po rozpatrzeniu wniosku Dyrektora postanawia, co następuje:
§ 1
Uchwalić wyniki klasyfikacji uczniów szkoły …………………………………………………. za okres ……………………….
§ 2
Realizację uchwały powierzyć Dyrektorowi szkoły.
§ 3
Uchwałę podjęto jednogłośnie w głosowaniu jawnym.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Protokolant
..............................................
Przewodniczący Rady
..............................................
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W regulaminie ZFŚS w szkole jest zapis mówiący, że do Komisji powołuje się 3 przedstawicieli z nauczycieli, po 1 przedstawicielu administracji i obsługi oraz przedstawiciele związków zawodowych funkcjonujących w szkole. W grudniu kończy się 4 letnia kadencja i w okresie kadencji komisja poszerzyła się z 2 związkowców do 6 (każdy związek jest oddzielny z siedzibą po całej Polsce - czyli odrębne związki). Komisja liczy obecnie 11 osób, choć czynnych tj. działających tak naprawdę 7.Czy w komisji oprócz związkowców ponadto powinni być dalej przedstawiciele nauczycieli, administracji, obsługi? Dodam, że związkowcy to nauczyciele, a uważam, że obecna komisja jest za duża. Dodatkowo informuję, że w szkole pracuje razem z obsługą i administracją 123 osób.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam, prowadzę przedszkole, w którym realizujemy wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Chciałabym otworzyć ośrodek wspomagania rozwoju (aby oddzielić finanse WWR od finansów przedszkola) i wystąpić do urzędu z wnioskiem o dotację. Jakie wymagania należy spełnić, aby otworzyć taki ośrodek - nie mam na myśli poradni psychologiczno -pedagogicznej, a jedynie gabinety, w których będą pracowali terapeuci.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy płacenia za godziny ponadwymiarowe. Czy należy wypłacać za godziny ponadwymiarowe, które nie zostały zrealizowane:
1. za nauczanie indywidualne (uczeń nieobecny),
2. nauczyciel jest na konferencji, szkoleniu,
3. w szkole organizowane są zajęcia opiekuńczo-wychowawcze (sprzątanie świata, dzień dziecka, dzień wiosny)
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W związku z możliwością wprowadzenia dziennika elektronicznego i pełnej dokumentacji szkoły w wersji elektronicznej dla naszej placówki, oraz ułatwienie rodzicom śledzenie osiągnięć swoich dzieci postanowiłem wprowadzić w/w narzędzia z wykorzystaniem platformy nSzkoły. Część rady pedagogicznej nie wyraża zgody na powyższe rozwiązanie twierdząc, że jest to dla nich dodatkowa praca i nie będą jej wykonywać. Jednocześnie, co wynika z obserwacji i wywiadów, część rodziców dobrze postrzega takie rozwiązanie a dotychczasowe kontakty w tej kwestii pozostawiały sporo niedoskonałości. Czy wprowadzenie obowiązku tej formy wymaga uchwały rady pedagogicznej, czy też wystarczy zarządzenie dyrektora szkoły. Szkoła dysponuje środkami technicznymi (30 komputerów w różnych miejscach, w tym w pokoju nauczycielskim, trzech klasach i 4 stanowisk w czytelni). Wierzę jednocześnie, że wprowadzenie tych narzędzi podwyższy jakość pracy szkoły, zwiększy systematyczność i jasność oceniania uczniów, oraz umożliwi rodzicom lepszy kontakt z nauczycielami i kontrolę nad swoimi dziećmi.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w szkole uczennice z cukrzycą typu II. Chcę zakupić rewerek treningowy stacjonarny( do postawienia w klasie i używania przez uczennicę w przypadku skoku poziomu cukru). Jakie certyfikaty powinien posiadc ten sprzęt?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe