Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor może zamieścić arkusz oceny własnej działalności w BIP-ie szkoły?
Podmioty zobowiązane do prowadzenia BIP publikują w nim informacje publiczne. Informacją publiczną jest każda informacja o sprawach publicznych.
Informację publiczną stanowią szczególności informacje o:
1) formie prawnej, organizacji, przedmiocie działalności i kompetencjach,
2) organach i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach,
3) programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań,
4) strukturze własnościowej podmiotów, majątku, którym dysponują,
5) zasadach funkcjonowania podmiotów,
6) sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania,
7) prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych,
8) treść i postać dokumentów urzędowych, w szczególności:
a) treść aktów administracyjnych i innych rozstrzygnięć,
b) dokumentacja przebiegu i efektów kontroli oraz wystąpienia, stanowiska, wnioski i opinie podmiotów ją przeprowadzających,
c) stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego,
d) treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej,
e) długu publicznym, pomocy publicznej.
Arkusz oceny własnej (samooceny) dyrektora szkoły nie jest informacją publiczną w rozumieniu ustawy dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jedn.: Dz.U.z 2016r. poz.1764 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Fundacja jest organem prowadzącym dla niepublicznego ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Powiat przekazuje dotację w całości na konto bankowe ośrodka. Fundacja jako organ prowadzący ma określone zadania, które są finansowane z dotacji. Pytanie:
1. Jaką dokumentację powinna prowadzić fundacja żeby realizować zadania organu prowadzącego?
2. W jaki sposób rozliczać środki finansowe w tym zakresie? Czy wystarczy pismo wyrażające zgodę na np. przeprowadzenie remontu?
3. W art 10 ust.1 pkt 3 Prawa Oświatowego jest mowa o zadaniach inwestycyjnych - czego dotyczą i w jakiej kwocie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi który prowadzi zajęcia rewalidacyjne w gimnazjum, pracuje z uczniem z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim należy się dodatek za trudne warunki ? Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w paragrafie 8 jest napisane, że tylko dla uczniów z upośledzeniem w stopniu głębokim ??
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Jaka jest podstawa prawna uwzględnienia w arkuszu organizacyjnym szkoły, dyrektora, który obecnie przebywa na urlopie bezpłatnym? Czy jest w ogóle obowiązek planowania etatu dla takiej osoby na nowy rok szkolny, a jeśli tak to na jakim stanowisku: dyrektora czy nauczyciela. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są wymagania, aby utworzyć grupę specjalną dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego w przedszkolu niepublicznym?
Czy należy wprowadzić zmiany w statucie placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dla kogo...dla jakich uczniów jest przewidziana Niepubliczna Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy. Chodzi mi konkretnie o ustosunkowanie się do tekstu zawartego w Rozporządzeniu mianowicie...jest tam następujący zapis...SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY
DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM
LUB ZNACZNYM ORAZ DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI SPRZĘŻONYMI.
Pytanie moje dotyczy konkretnie tego czy musi być niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym i do tego dodatkowo jeszcze niepełnosprawność sprzężona?czyli np. niepełnosprawność intelektualna umiarkowana plus autyzm plus ruchowa. Jak to interpretować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe