Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy informację o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole opracowuje się tylko dla dziecka 6-letniego, realizującego roczne obowiązkowe przygotowanie przedszkolne, czy również dla dziecka 5-letniego skoro ma prawo rozpocząć naukę w szkole w wieku 5 lat.? Czy diagnozę przedszkolną należy przeprowadzić dla dzieci 5- i 6-letnich?
Na postawie załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm. z początkiem roku szkolnego poprzedzającego rozpoczęcie przez dziecko nauki w klasie I szkoły podstawowej należy przeprowadzić analizę gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna). Celem takiej analizy jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc: 1) rodzicom w poznaniu stanu gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej; 2) nauczycielowi przedszkola przy opracowaniu indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka, który będzie realizowany w roku poprzedzającym rozpoczęcie nauki w szkole podstawowej. Ponieważ naukę w szkole może rozpocząć dziecko, które w wieku 5 lat uczęszczało do przedszkola oraz nie realizowało obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego (art. 16 ust. 1 UoSO; art. 36 ust. 1 PO), a decyzję w tym zakresie rodzice podejmą m.in. w oparciu o diagnozę przedszkolną, powinna ona dotyczyć 5- latków oraz 6-latków.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września 2018 r. jestem dyrektorem szkoły podstawowej. 31.08.2019 r. skończyłam awans na nauczyciela dyplomowanego. Złożyłam dokumenty do kuratorium z oceną pracy wyróżniającą z dnia 07.06.2018 r., moje dokumenty zostały zwrócone, ponieważ nie posiadałam oceny pracy za ostatni rok jako dyrektor, twierdząc że ta ocena z 06.2018 r. dotyczy tylko mojej pracy jako nauczyciela, a nie dyrektora. O ocenę złożyłam wniosek 6.03.2020 r., ocenę wstrzymano 6.04.2020 r. którą ponownie wznowiono 8.07.2020 r. do 25.08.2020 r. W dniu 17.07.2020 r . przeprowadzono doraźną kontrolę w związku z oceną pracy dyrektora. Czy faktycznie zasadnym było odrzucenie mojej teczki do awansu na nauczyciela dyplomowanego bez oceny pracy dyrektora? Czy można przeprowadzić kontrolę doraźną przed oceną pracy dyrektora jeżeli nie wpłynęła skarga?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam dwójkę dzieci w dwóch różnych grupach wiekowych z orzeczeniem (niepełnosprawność ruchowa z afazją). Jedno dziecko ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, który prowadzi z nim również rewalidację (nauczyciel ma pełne kwalifikacje). Drugie dziecko, które ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej z afazją, ma również zespół Downa – i również ma nauczyciela współorganizującego proces nauczania, ale nie wiem, czy może on prowadzić z tym dzieckiem rewalidację. Nauczyciel ma skończone studia magisterskie na kierunku pedagogika specjalna (edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną). W suplemencie dyplomu znajduje się zapis: „Absolwent posiada przygotowanie do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego w placówkach edukacyjnych, opiekuńczych i rehabilitacyjnych działających na rzecz dzieci młodzieży i dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną (upośledzeniem umysłowym)”. Czy może on zatem, czy nie może, prowadzić rewalidację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy II szkoły podstawowej uczęszczający do oddziału integracyjnego posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim otrzymał nauczanie indywidualne. W związku z tym mam pytanie jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel realizujący z tym uczniem nauczanie indywidualne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń 16 - letni śródrocznie nieklasyfikowany w OHP wraca do swojej szkoły obwodowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe