Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel biologii (pełne kwalifikacje) w nowym systemie edukacyjnym będzie mógł uczyć "bloku" - przyroda w szkole ponadgimnazjalnej?
Założeniem reformy oraz nowej podstawy programowej zawartej w Rozporządzeniu MEN z dnia 23.12.2008 r. jest, by blok ten w szkole ponadgimnazjalnej był nauczany przez nauczycieli wykwalifikowanych. Oznacza to, że zagadnienia i tematyka z przedmiotu wchodzącego w skład wymienionego bloku powinny być realizowane przez nauczycieli z kwalifikacjami, o których mowa w Rozporządzeniu z 12.03.2009 r. w sprawie kwalifikacji nauczytcieli (...).
Reasumując: zapisy z warunków realizacji nowych podstaw programowych sugerują, aby nauczyciele poszczególnych specjalności nauczali "swoje" części z bloku: chemik - z chemii, geograf - z geografii, biolog z biologii itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń upośledzony w stopniu głębokim, posiadający orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych może jednocześnie otrzymać opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka? Do jakiego wieku dziecka miałaby być wydana, jeśli opinię wydajemy do czasu podjęcia nauki w szkole, a dzieci z głębokim upośledzeniem realizują obowiązek szkolny bez wyraźnego przejścia "do szkoły"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dnia 26 listopada 2014 r. uzyskał akceptację komisji kwalifikacyjnej na stopień nauczyciela dyplomowanego. Po egzaminie uzyskał zaświadczenie potwierdzające ten fakt. Czy na podstawie tego zaświadczenia można podwyższyć wynagrodzenie zasadnicze nauczyciela od 1.01.2015 r. Czy musi przedstawić akt nadania stopnia awansu zawodowego?
- jako dyrektor szkoły mistrzostwa sportowego w czasie wakacji byłem na obozie sportowym organizowanym zgodnie ze statutem szkoł przez okres 12 dni, pełniąc tam funkcję kierownika, dostałem zaproszenie na konferencję organizacji sportowych w miesiącu wrzesniu do Turcji i organ prowadzacy nie wyraził mi zgodny na wyjazd uzasadniajac ze nie mam urlopu w tym czasie, czy bedąc na obozie w czasie wakacji mogłem wykorzystac te dni na wyjazd na konferencję lub zsotac oddelegowany?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, który określa godziny funkcjonowania opieki świetlicowej podczas dni dyrektorskich. Dodam, że na co dzień szkoła funkcjonuje w godzinach 6:30-17:00, a zajęcia dydaktyczne są od 8:00-14:35. Czy szkoła ma obowiązek zapewnić opiekę aż do godziny 17?
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe