Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel klas I-III szkoły podstawowej specjalnej może realizować godziny z obowiązkowych zajęć edukacyjnych-chodzi o zajęcia rozwijające kreatywność (zajęcia z muzyki)?
Do zajmowania stanowiska nauczyciela szkoły specjalnej jest wymagane posiadanie kwalifikacji do pracy w szkole danego typu oraz kwalifikacji do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi – nauczyciel może zdobyć wszystkie kwalifikacje na studiach wyższych z oligofrenopedagogiki, albo uzupełnić wykształcenie nadające uprawnienia do pracy w szkole podstawowej dodatkowymi kwalifikacjami do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi (§ 15 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Skoro dyrektor stwierdził posiadanie przez nauczyciela kwalifikacji do pracy w podstawowej szkole specjalnej, raczej nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do prowadzenia zajęć rozwijających kreatywność w zakresie muzyki. Zdobycie wykształcenia w zakresie muzyki dyrektor powinien ustalić na podstawie wpisów w indeksie lub indeksach nauczyciela.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zadałam kilka dni temu pytanie - czy nauczyciele przedszkoli niepublicznych muszą mieć ukończony kurs na kierownika wycieczek? Odpowiedź otrzymałam, ale to dla mnie zbyt mało, ponieważ ja nie pytałam czy kurs taki może mieć ktoś z pracowników bez kwalifikacji pedagogicznych (bo taki nie będzie u nas istniał), pytałam czy obowiązuje ten kurs nauczycieli i tylko nauczycieli.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole przy zakładzie poprawczym mamy sześciodniowy tydzień pracy. Nauczyciele pracują pięć dni w tygodniu i mają różne dni wolne w tygodniu. Czy istnieje rekompensata dla nauczyciela z tytułu, gdy w dzień wolny od pracy przypada święto państwowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel pracujący w niepełnym wymiarze godzin, tj 1/2 etatu może mieć w tygodniowym planie zajęć dzień wolny od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z dniem 4 maja 2020 r. poradnie psychologiczno – pedagogiczne powróciły do pracy stacjonarnej. W komunikacie MEN czytamy: „czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.” Jaka jest podstawa prawna takiej możliwości wykonywania niektórych zadań np. zajęć logopedycznych w formie zdalnej i kto o tej możliwości decyduje? Czy w tej sytuacji dyrektor powinien zlecić pracownikowi pracę zdalną na piśmie z oznaczeniem miejsca i czasu jej wykonywania? Czy ze względów bezpieczeństwa konieczność ograniczenia kontaktów przy trudnych warunkach funkcjonowania poradni (mała liczba pomieszczeń w stosunku do liczby pracowników) jest wystarczającym powodem zlecenia przez dyrektora niektórych zadań w formie zdalnej? Czy w tej sytuacji w składnikach wynagrodzenia za godziny pracy zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik na odległość w innym miejscu niż budynek poradni należy uwzględnić dodatek za trudne warunki pracy, czy nie uwzględniać i z czego to wynika? Jak należy zakwalifikować zajęcia prowadzone w budynku poradni, ale z wykorzystaniem metod i technik na odległość np. wywiad, porady, konsultacje telefoniczne, zajęcia logopedyczne przez Skype – do zajęć stacjonarnych czy prowadzonych zdalnie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka została zatrudniona na rok. Czy dyrektor mógł nie wyrazić zgody na otwarcie stażu na nauczyciela mianowanego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe