Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył politechnikę kierunek matematyka, w specjalności matematyka finansowa (licencjat), studia magisterskie kierunek matematyka w specjalności matematyka finansowa oraz posiada przygotowanie pedagogiczne może uczyć matematyki w liceum?
Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz. 1289) kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w liceach ogólnokształcących posiada osoba, która ukończyła:
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
- studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż wymieniony w pkt 1 i 2, i studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Wymieniona w pytaniu osoba posiada kwalifikacje do pracy na stanowisku nauczyciela matematyki w liceum ogólnokształcącym ponieważ posiada przygotowanie pedagogiczne i ukończyła studia drugiego stopnia (magisterskie), na kierunku (specjalności) zgodnym z nauczanym przedmiotem matematyka (stosujemy w tym przypadku § 3 ust. 1 pkt 1 cytowanego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w zakresie obowiązków pedagoga szkolnego może być opieka nad dziećmi w szkolnej świetlicy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Czy do tej grupy dzieci należy zaliczyć tylko dzieci posiadające orzeczenia, czy mogą posiadać też opinie? Proszę więcej informacji na ten temat.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dopuszczenie do użytku w szkole programu nauczania do nauki zawodu. Na pisemny wniosek nauczycieli ,,zawodowców,, dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących dopuścił (od roku 2012/2013 ) do użytku program nauczania do nauki w zawodzie technik budownictwa. Jest to program opracowany przez KOWEZIU. Wniosek zawierał uzasadnienie wyboru wraz z pozytywną opinię wnioskodawców. Dyrektor dopuścił do użytku ten program podobnie jak kolejne programy bo uczymy w 7 zawodach i od 2012 roku korzystamy z programów opracowanych przez KOWEZIU lub WKiŁ. Programy te znajdują się w szkolnym zestawie programów nauczania. Czy raz dopuszczony do użytku program należy traktować jako obowiązujący kolejne roczniki rozpoczynające kształcenie w tym zawodzie, jeśli nie ma wniosku o zmianę programu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od listopada br. uczniowie technikum żywienia i usług gastronomicznych w ramach pracowni gastronomicznej realizowanej jako przedmiot zawodowy praktyczny będą przygotowywali posiłki (zgodnie z podstawą programową),a następnie na przerwie lunchowej odsprzedawali je kolegom ze szkoły w szkolnym bistro. Czy w w/w przypadku kiedy posiłki są sporządzane w oparciu o podstawę programową musimy zastosować przepisy Ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o zmianie ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nowym ramowym planem nauczania tygodniowy obowiązkowy wymiar zajęć edukacyjnych wynosi w gimnazjum: kl. I - 29, kl. II - 30, kl. III - 31. Czy ta liczba godzin może być zwiększona o 3 godz. tygodniowo przyznane przez organ prowadzący (paragraf 3.1 rozporządzenia MEN w sprawie ramowych planów nauczania).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe