Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, ukończył studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjana oraz terapia pedagogiczna (kierunki zgodne z prowadzonymi zajęciami) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w oparciu o paragraf 19 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegól. kwalifikacji wymaganych od nauczyciela?
Nauczyciel nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego, ponieważ nie ukończył studiów podyplomowych w zakresie prowadzonych zajęć, czego wymaga § 19 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.). Nauczyciel po pedagogice specjalnej, w zależności od specjalności, ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć przede wszystkim z uczniami z niepełnosprawnościami, z pedagogiki leczniczo-terapeutycznej, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, czy edukacji włączającej (załącznik nr 3 do rozporządzenia do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450 ze zm.). Po terapii pedagogicznej również nie prowadzi się zajęć jako pedagog szkolny – § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie działania prawne może podjąć dyrektor, gdy stwierdzi, że nauczyciel nie prowadził zajęć w ramach art. 42 KN,
a zapisy w dzienniku zajęć zostały sfałszowane?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak często dyrektor powinien oceniać pracę nauczyciela?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać plan pracy gimnazjum na rok szkolny 2015/2016?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ukończył studia podyplomowe z edukacji i terapii osób ze spektrum autyzmu z elementami integracji sensorycznej.
1. Czy taka osoba może być nauczycielem wspomagającym?
2. Czy ma kwalifikacje do prowadzenia terapii pedagogicznej i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ogólnokształcącej szkole muzycznej I stopnia uczniowie klas 1-6 mają zajęcia ogólnokształcące oraz zajęcia muzyczne. Na zajęcia muzyczne muszą czasami oczekiwać po 2-3 godziny. W tym czasie powinni zgodnie z zarządzeniem dyrektora przebywać na świetlicy szkolnej. Niestety ustawicznie łamią ten przepis i chowają się po szkole, wychodzą na zewnątrz do pobliskiego sklepu, lasu itp. Doszło też do kilku małych wypadków. Rodzice również dają uczniom przyzwolenie na takie opuszczanie szkoły pisząc tzw. stałe oświadczenia wyrażające zgodę na wyjście ze szkoły w trakcie oczekiwania na zajęcia. W takiej sytuacji nie sposób zapanować nad bezpieczeństwem uczniów. Co może zrobić w tej kwestii dyrektor szkoły? Część rodziców rozumie potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa, jednak grupa rodziców twierdzi, że nie mam prawa nakazać uczniom pobytu w świetlicy, skoro nie chcą tam być. Zwykle podczas tych okienek nie ma jak zapewnić uczniom opieki.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe