Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel prowadzący np. zajęcia świetlicowe realizując zastępstwa doraźne w edukacji wczesnoszkolnej realizuje podstawę programową, tzn, czy zachowujemy ciągłość liczenia godzin z poszczególnych edukacji (np. zajęcia komputerowe, muzyczne) zgodnie z rozporządzeniem o ramowych planach nauczania?
Jeśli nauczyciel prowadzi zajęcia w zastępstwie – powinien realizować podstawę programową odpowiednią dla zajęć, zachowując „ciągłość liczenia godzin z poszczególnych edukacji”. Jeśli natomiast zajęcia odbywają się w świetlicy – nauczyciel realizuje je, odnotowując w dzienniku zajęć świetlicowych.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (ze zm.); 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zwracam się z prośbą o sporządzenie opinii prawnej dotyczącej zatrudnienia osoby prowadzącej zajęcia rewalidacyjne. W szkole w związku z liczbą uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane ze względu na niepełnosprawność z zachowaniem 2 godzin na ucznia, organizowanych jest 8 godzin zajęć rewalidacyjnych. Czy pedagog szkolny z wykształceniem pedagogika specjalna może realizować zajęcia rewalidacyjne w ramach swojego etatu podstawowego 22 godziny, czy też należy te godziny przeznaczyć do prowadzenia dla specjalisty spoza placówki/dodatkowo zatrudnionego, czy też istnieje możliwość, aby pedagog szkolny z pensum 22 miał nadgodziny i w ich ramach realizował zajęcia rewalidacyjne do 1½ etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje możliwość tworzenia grup językowych pomiędzy uczniami różnych klas (tzn część uczniów z klasy I część z klasy II). Uczniowie są na podobnym poziomie językowym. Pytanie dotyczy uczniów liceum ogólnokształcącego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podać podstawę prawną, która reguluje wpis obecności czy nieobecności ucznia gdy jedzie na zawody, konkurs w czasie trwania lekcji, albo np. 2 uczniów jedzie na wycieczkę z inną klasą? Co wtedy wpisujemy w dzienniku lekcyjnym, że jest obecny czy nieobecny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy drukowanie arkuszy ocen należy wykonać jedno- czy dwustronnie;
2. Jaką formę wpisu należy przyjąć w wierszu 59 i 60 arkusza ocen dla ucznia technikum (MEiN-I/50/2), który przystąpił lub nie przystąpił do egzaminu zawodowego. Proszę podać wzór zapisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie procedur zamiany drugiego języka w szkole podstawowej i gimnazjum. Zamiana ta dotyczy stopniowego wycofywania języka rosyjskiego a wprowadzenia języka niemieckiego w klasie IV szkoły podstawowej i w klasie I gimnazjum. Dziekuję
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe