Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel wychowania przedszkolnego, który ukończył studia podyplomowe z zakresu: zarządzanie oświatą oraz Terapię pedagogiczną z rewalidacją może pełnić funkcję nauczyciela wspomagającego w przedszkolu niepublicznym dla dziecka z orzeczeniem autyzmu wczesnodziecięcego?
§ 7. 1-3 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (Dz.U z 7 sierpnia poz. 1113) wyraźnie mówi, iż nauczyciel lub specjalista zatrudniany jako tzw. nauczyciel wspomagający kształcenie specjalne uczniów niepełnosprawnych musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Zatem w/w osoba nie może pełnić funkcji nauczyciela wspomagającego. Może natomiast prowadzić z dzieckiem autystycznym zajęcia rewalidacyjne lub zajęcia korekcyjno-kompensacyjne stanowiące formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dziecku na terenie przedszkola.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej nie promowania ucznia w klasie III szkoły podstawowej. Uczeń w drugim półroczu był nieklasyfikowany z powodu 100% absencji. Czy w ogóle rada pedagogiczna powinna podejmować uchwałę w sprawie niepromowania skoro uczeń jest nieklasyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ustawy z dnia 27 lipca 2012 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty (poz. 979 - dotacje dla szkół niepublicznych).
Jesteśmy szkołą średnią dla dorosłych i kształcimy uczniów w systemie zaocznym. W styczniu jest sesja egzaminacyjna, więc zajęć edukacyjnych nie ma. Czy będzie wówczas przysługiwała dotacja na ucznia?
Jeśli przyjmiemy ucznia w drodze przeniesienia z innej szkoły i będzie on zwolniony z zajęć (ocena przepisana), czy na takiego ucznia przysługuje dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wszystkie zalecenia, które wynikają z Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego powinny zostać zrealizowane w ramach dotacji? Jeżeli jednym z zaleceń będzie punkt np. nauka w mało liczebnej klasie albo wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną – czy to pozwoli na pokrycie czesnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki dokument, zgodnie z obowiązującymi przepisami, powinno otrzymać dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim na koniec roku szkolnego? Proszę o podanie przepisu i jego interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje powinien podać dyrektor szkoły Radzie Pedagogicznej do zaopiniowania projektu arkusza organizacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe