Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy stowarzyszenie prowadzące sześcioletnią publiczną szkołę podstawową na mocy umowy zawartej z gminą ma obowiązek do 30 czerwca przekazać gminie statut szkoły, wykaz nauczycieli i zobowiązania o których mowa w ustawie wprowadzającej prawo światowe? Czy obowiązek ten dotyczy tylko szkół niepublicznych?
Na podstawie art. 261 ust. 1 w zw. z art. 117 ust. 1 i art. 120 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 stowarzyszenie ma obowiązek złożenia w gminie do dnia 30 czerwca 2017 r. następujących dokumentów: 1) wykaz nauczycieli przewidzianych do zatrudnienia w publicznej ośmioletniej szkole podstawowej, zawierający imiona i nazwiska nauczycieli oraz informację o ich kwalifikacjach; 2) projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej oraz projekt statutu tej szkoły, dostosowane do przepisów ustawy - Prawo oświatowe; 3) zobowiązanie do zapewnienia warunków działania szkoły publicznej, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, wychowania i opieki, oraz zobowiązanie do przestrzegania przepisów dotyczących szkół publicznych. Jeśli w tym terminie dokumenty nie zostaną złożone, stowarzyszenie powinno chociaż wystąpić z wnioskiem o przedłużenie terminu, co może nastąpić nie dłużej niż do dnia 31 lipca 2017 r. (art. 120 ust. 2 PWuPO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w związku z wejściem w życie ustawy Prawo Oświatowe z 14 grudnia 2016 roku nadal obowiązująca jest również ustawa o systemie oświaty z 1991 z późniejszymi zmianami? Czy tylko Prawo oświatowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie, czy zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów w ramach godzin do dyspozycji dyrektora szkoły wymagają przedstawienia dyrektorowi programu nauczania, który następnie powinien zostać zaopiniowany przez RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy regulamin pracy RP zatwierdza się uchwałą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak długo należy archiwizować: konspekty z zajęć obserwowanych? konspekty zajęć opiekuna stażów? plany pracy w poszczególnych oddziałach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można utworzyć świetlicę po godzinach pracy punktu przedszkolnego? Jako stowarzyszenie prowadzimy punkty przedszkolne - 5 godzinne, rodzice chcą wydłużenia godzin pracy PP, ze względów lokalowych nie może to być 8-godzinny PP (za mało metrów na dziecko). Jakie formalności trzeba przedsięwziąć aby utworzyć taką świetlicę - niepubliczną - finansowaną pewnie przez rodziców. Czy jako stowarzyszenie możemy utworzyć świetlicę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe