Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń gimnazjum za karygodne zachowanie może otrzymać naganę czy upomnienie na forum klasy lub szkoły? Taki mam zapis w statucie.
W klasie powinna odbyć się dyskusja na temat nie/właściwego zachowania, kultury osobistej, zasad wymaganych przez szkołę oraz ustalonych w statucie szkoły, a także opisanych w rozporządzeniu o ocenianiu.Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia następujące podstawowe obszary: 1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; 2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej; 3) dbałość o honor i tradycje szkoły; 4) dbałość o piękno mowy ojczystej; 5) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób; 6) godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią; 7) okazywanie szacunku innym osobom. Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę oddziału, nauczycieli oraz uczniów danego oddziału stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków określonych w statucie szkoły.Bowiem ocenianie zachowania uczniów w ramach oddziału powinno odbywać się z ich czynnym udziałem. Jeśli natomiast chodzi o naganę ucznia na forum szkoły , wg mojej opinii, może być zrozumiane jako napiętnowanie ucznia, a nie jego zachowana. W związku z tym proponuję omówić łamane zasady nie wskazując konkretnego ucznia.
Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.)., w szczególności rozdz. 3a; 2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 10.06.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeżeli uczeń zmienia szkołę i jest przekazany do placówki opiekuńczo-wychowawczej lub do innej szkoły, czy dyrektor wydaje decyzję odnośnie przekazania ucznia, czy odbywa się to jedynie za pomocą druków przekazania ucznia do innej placówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w placówce feryjnej nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia od 1 września 2021 r. do dnia 31 sierpnia 2022 r. ma prawo do urlopu wypoczynkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Szkoła pracuje w systemie I i II semestr. Uczeń w I semestrze z przedmiotu otrzymał ocenę pozytywną. W II semestrze na 28 zajęć z tego przedmiotu był tylko 4 godzinach. Nieobecności ma usprawiedliwione. Nauczyciel chce niesklasyfikować ucznia, bo nie ma podstaw do wystawienia oceny końcoworocznej, ponieważ uczeń nie ma ocen i jest ponad 50% nieobecności. Ale czy zamiast oceny końcoworocznej można wstawić uczniowi nieklasyfikowanie jeżeli w rozliczeniu rocznym nie ma opuszczonych ponad 50% nieobecności? Czy tylko liczy się sytuacja z II semestru i uczeń może być nieklasyfikowany z tego powodu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie typy i rodzaje zajęć można będzie realizować w zamian godzin karcianych w ramach 40 godzinnego tygodnia pracy nauczyciela? Jakie są podstawy prawne by tego typu zajęcia przydzielać? Czy zajęcia świetlicowe też można organizować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący zamierza utworzyć szkołę podstawową w budynku istniejącego gimnazjum, a gimnazjum przekształcić w zespół szkół. Powodem takiej decyzji jest dwuzmianowość w istniejących już placówkach oraz prognozy demograficzne, rozwój miasta i gminy. Gimnazjum ma odpowiednią bazę- dawniej była to szkoła podstawowa, klasy dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej znajdują się w wydzielonej części szkoły. Koncepcja utworzenia SP zakłada, że nabór do niej prowadzony na rok szkolny 2016/2017 odbywałby się na zasadach dobrowolności i tylko do klas pierwszych. Rekrutacja na podstawie obwodu odbywałaby się dopiero od kolejnego roku szkolnego i obejmowałaby tylko klasy pierwsze. Czyli szkoła podstawowa tworzona byłaby od edukacji wczesnoszkolnej, a dzieci w starszych klas, uczęszczające już do szkół podstawowych, kontynuowałby w nich naukę. Proszę o odpowiedź, jakie terminy obowiązują organ prowadzący w składaniu wniosku o opinię/zgodę do KO w takich warunkach, kiedy przekształcenie nie polega na tworzeniu zespołu szkół z placówek likwidowanych, zapis do szkoły odbywa się na zasadzie dobrowolności
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe