Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy może powtarzać klasę pierwszą i drugą, każdą po jednym roku, a w klasie trzeciej mieć wydłużenie zgodne z § 5 rozp.w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół z 28 marca 2017 r.
Procesura klasyfikowania i promowania w szkole specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościmi sprzężonymi musi być uregulowana w statucie szkoły. Albowiem przepisów rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz. U. z 16 sierpnia 2017 poz. 1534) - nie stosuje się do dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. Konieczne są więc zapisy w statucie określające (min. na podstawie warunków realizacji podstawy programowej), że:
1. Ocenianiu podlegają:
- osiągnięcia edukacyjne ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej
i realizowanego w szkole programu nauczania, uwzględniających tę podstawę;
- zachowanie ucznia, polegające na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i obowiązków ucznia określonych w statucie szkoły;
2. Ocenianie bieżące funkcjonowania ucznia prowadzone jest podczas spotkań zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem.
3. W ocenianiu postępów ucznia z zajęć edukacyjnych ocena bieżąca jest oceną opisową.
4. Roczną ocenę podsumowującą naukę w danym roku szkolnym dokonuje się w Arkuszu oceny opisowej. Zapis w arkuszu zgodny jest z zapisem na świadectwie szkolnym.
5. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich zajęć edukacyjnych
z powodu nieobecności na zajęciach edukacyjnych przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia w szkolnym planie nauczania.
6. Uczeń nieklasyfikowany z powodu nieusprawiedliwionej nieobecności nie otrzymuje promocji do następnej klasy.
Zatem, istnieje możliwość niepromowania ucznia, ale pod warunkiem, że spełnione zostały warunki określone powyżej i zapisane w statucie szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 1 września 2020 r. rodzic dziecka sześcioletniego chce wnioskować o edukację domową. Jakie są obowiązki dyrektora przedszkola? Jak wygląda procedura postępowania w takim przypadku? W jaki sposób wykazywać to dziecko w dzienniku, SIO i w innych dokumentach w przedszkolu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o informację w jaki sposób można dokonać zmian statucie szkoły będącej placówką niepubliczną? Kogo należy o zmianach poinformować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Jestem dyrektorem i zamierzam 1 września br. przejść na emeryturę. Czy mam możliwość wyboru sposobu jej naliczona według starych czy nowych zasad, jeżeli tak, to która forma jest dla mnie korzystniejsza? Proszę o podstawę prawną. Dziękuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może zostać zatrudniony w szkole podstawowej na stanowisku wychowawca świetlicy od 2 października 2023 r.? Posiada wykształcenie: stosunki międzynarodowe w specjalności gospodarka światowa i biznes międzynarodowy (licencjat), zarządzanie w specjalności psychologia w zarządzaniu (magister), doradztwo zawodowe i edukacyjne (studia podyplomowe). Jeżeli chodzi o przygotowanie pedagogiczne nauczyciel jest w trakcie studiów podyplomowych na kierunku „przygotowanie pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole podstawowej i ponadpodstawowej”. Czy może rozpocząć przygotowanie do zawodu nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam zatrudnionego nauczyciela w wymiarze 19/21 etatu, czy w związku z tym może realizować zajęcia w ciągu 4 dni w tygodniu?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe