Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w planie nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2021/2022 powinno być ujęte monitorowanie?
Zgodnie z najnowszym rozporządzeniem MEiN:
„Nadzór pedagogiczny będzie sprawowany w dwóch formach:
• kontroli;
• wspomagania”,
zrezygnowano natomiast z ewaluacji i monitorowania.
Co do samej kontroli:
„Będzie [ona] prowadzona w szkole lub placówce, odpowiednio do zakresu nadzoru pedagogicznego wynikającego z art. 55 ustawy – Prawo oświatowe, w celu oceny:
1. stanu przestrzegania przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki;
2. przebiegu procesów kształcenia i wychowania w szkole lub placówce;
3. efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki”.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy uczniowi klasy 8 w arkuszu ocen w tabeli wyniki klasyfikacji końcowej zlicza się liczbę opuszczonych godzin z klas 1-8 czy przepisuje się liczbę opuszczonych godzin tylko z klasy 8?
2. Czy w arkuszu ocen przepisuje się datę uchwały rady pedagogicznej, datę i podpis nauczyciela wypełniającego arkusz ocen?
3. Uczeń w klasie 5 i 7 uczęszczał na zajęcia "Wychowywanie do życia w rodzinie" W klasie 6 i 8 nie uczęszczał. Jak zapisać to w arkuszu ocen w tabeli - Wyniki klasyfikacji końcowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli dyrektor szkoły zwolnił ucznia z nauki drugiego języka obcego do końca etapu edukacyjnego, to czy po wejściu w życie rozporządzenia MEN z dnia 22 lutego 2019 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania, powinien przywrócić obowiązek nauki uczniowi, który nie spełnia warunków określonych w tym rozporządzeniu, w paragrafie 6.1.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jednej grupie przedszkolnej znajduje się dwoje dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na ASD. Czy każde dziecko ma swojego nauczyciela wspierającego, czy wystarczy jeden wspierający dla obojga dzieci?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasach I-III w szkole podstawowej publicznej ogólnodostępnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe