Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wizytator Kurii powinien okazać się dyrektorowi szkoły upoważnieniem w przypadku dokonywania obserwacji pracy nauczyciela katechety?
Przepisy prawa nie regulują takich szczegółów pracy. Natomiast w publicznej placówce doskonalenia mogą być zatrudnieni również nauczyciele-doradcy metodyczni.Rozporządzenie określa:
1) warunki i tryb tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizację i sposób działania placówek doskonalenia nauczycieli, w tym zakres ich działalności obowiązkowej;
2) zadania doradców metodycznych, warunki i tryb powierzania nauczycielom zadań doradcy metodycznego;
3) zadania, które mogą być realizowane wyłącznie przez placówki doskonalenia nauczycieli posiadające akredytację oraz publiczne placówki doskonalenia nauczycieli.Organ prowadzący publiczną szkołę lub placówkę, powierzając nauczycielowi zadania doradcy metodycznego, określa:
1) szczegółowy zakres zadań nauczyciela-doradcy metodycznego;
2) szkoły lub placówki, w których nauczyciel-doradca metodyczny realizuje swoje zadania;
3) warunki wykonywania zadań nauczyciela-doradcy metodycznego.Do wizytowania lekcji religii upoważnieni są odpowiednio wizytatorzy wyznaczeni przez biskupów diecezjalnych oraz władze zwierzchnie innych kościołów i związków wyznaniowych. Lista takich osób jest przekazana do wiadomości organom sprawującym nadzór pedagogiczny. Natomiast nadzór pedagogiczny nad nauczaniem religii (i etyki) sprawuje dyrektor szkoły.
Podstawa prawna: 1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli. 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 kwietnia 1992 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania nauki religii w szkołach publicznych (ze zm.), w szczególności § 11.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1. Czy Dyrektor jako osoba prowadząca posiedzenie Rady Pedagogicznej bierze udział w głosowaniach rady? Czy swoim głosem nie wskazuje radzie jak powinni głosować?
2. Czy uczeń, który otrzymał nauczanie indywidualne w szkole powinien również odbywać zajęcia z WFu? Bo powinien realizować wszystkie przedmioty. Czy WF również ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie organizacji wycieczek. W mojej gminie są dwie szkoły podstawowe i teraz nauczyciel z mojej szkoły chce zorganizować wyjazd uczniów w niedzielę ale chce zabrać uczniów z drugiej szkoły. Kierownikiem jest mój nauczyciel ale opiekunem będzie też nauczyciel z drugiej szkoły. Czy w takim wypadku trzeba tworzyć dwie karty wycieczki dla każdej placówki? Może jedną kartę zatwierdzoną przez dwóch nauczycieli? Czy może jeszcze jakoś inaczej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od roku szkolnego 2016/2017 chcemy wprowadzić wyłącznie dziennik elektroniczny. Jak w związku z tym należy postąpić. Kogo należy zawiadomić i w jakiej formie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o podanie informacji, czy prowadzone są prace legislacyjne, organizacyjne w kierunku ustalenia, czy doprecyzowania zapisów w zakresie wypłacania dodatków za warunki pracy – uciążliwe i trudne, w związku z czasowym ograniczeniem funkcjonowaniem szkół z racji sytuacji zagrożenia epidemiologicznego.
Moje pytanie, jak Dyrektora Szkoły Specjalnej, wynika z systematycznie napływających pism ze strony nauczycieli, jak i z ramienia ZNP w tym temacie, poddających pod dyskusję zaistniały związek przyczynowo – skutkowy tj. brak bezpośredniej, fizycznej pracy z uczniem wobec braku podstawy prawnej.
Uważam, że istnieje prawdopodobieństwo wystąpienia jednoosobowego lub zbiorowego pozwu nauczycieli do sądu pracy w tym zakresie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym dla ucznia ze spektrum autyzmu zatrudniony został nauczyciel wspomagający. Uczeń jest w klasie trzeciej szkoły podstawowej i ma orzeczenie ważne do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Rodzice dziecka już kontaktują się z PPP w celu uzyskania dalszego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy w klasie czwartej dyrektor może zatrudnić nauczyciela wspomagającego dla ucznia tylko na określoną liczbę godzin, np. 15 godzin tygodniowo? Czy dyrektor decyduje o liczbie tych godzin czy konkretnie określają tę kwestię przepisy prawa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe