Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czym zajmuje się w szkole psycholog? Jaki zakres obowiązków w szkole ma psycholog? Czy mam mu dać je na piśmie?
Zadania psychologa szczegółowo określa statut danej szkoły publicznej lub niepublicznej (art. 98 ust. 1 pkt 7, art. 172 ust. 2 pkt 5 ustawy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Jeśli zachodzi potrzeba doprecyzowania zakresu obowiązków lub powierzenia niektórych z dopuszczalnych w statucie, można ich zakres określić na piśmie. Psycholog m.in. może realizować zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej (§ 4 ust. 2, § 6 ust. 2 pkt 5 i 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591), z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (§ 3 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635), w ramach zespołu pracującego z dzieckiem niepełnosprawnym z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub jako uczestnik zebrań takiego zespołu (§ 6 ust. 1 pkt 2 i ust. 8 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej wyrażająca zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych . 2. Jak powinna wyglądać uchwała RP dotycząca promowania ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum , który nie zdał egzaminu poprawkowego z 1 zajęć obowiązkach.
- Bardzo proszę o gotową dokumentację dla dyrektora przedszkola,jest duża różnica między szkołą a przedszkolem.Czuję się rozczarowana i oszukana.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację , czy jako dyrektor szkoły mogę podpisywać umowy na wykonanie prac remontowych z wykonawcą robót. W praktyce wygląda to tak , że wysyłam zapytania ofertowe,wybieram ofertę, podpisuję umowę na wykonanie prac remontowych wraz z umową o nadzór budowlany nad pracami. Ale mam wątpliwości-czy tej procedury nie powinien prowadzić organ prowadzący? Z góry dziękuję za odpowiedź. BB
Inne Przeczytaj odpowiedź
- proszę o przykładową procedurę zamówień pozaustawowych
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń I klasy technikum otrzymał ocenę niedostateczną z przedmiotu, którego wszystkie godziny zostały zrealizowane w I SEMESTRZE. Jest to ocena roczna. Czy uczeń może zdawać egzamin poprawkowy w lutym, czy powinien czekać do sierpnia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe