Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dnia 19.05.2017 r. nauczyciel dyplomowany zatrudniony przez mianowanie zwrócił się z prośbą o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 31.08.2017 r. Dnia 31.05.2017 r. pokwitował odbiór pisma w którym dyrektor wyraża zgodę na rozwiązanie umowy o pracę zgodnie z jego prośbą. Dnia 2 czerwca 2017 r. nauczyciel złożył podanie o ponowne przyjecie do pracy na dotychczasowych warunkach. Jaką odpowiedź powinien dać dyrektor jeżeli przychyli się do prośby nauczyciela. Powinien anulować poprzednie pismo? Czy szkoła powinna wydać dnia 31.08.2017 r. świadectwo pracy i zawrzeć nową umowę od września. Jak wybrnąć ze sprawy zgodnie z przepisami?
W omawianym przypadku dopuszczalne są obydwa rozwiązania: 1) albo strony podpiszą porozumienie stron rozwiązujące dotychczasowy stosunek pracy z dniem 31 sierpnia 2017 r. i nawiążą nowy od dnia 1 września 2017 r., a wówczas nie będzie obowiązku wydania świadectwa pracy z uwagi na brak przerwy w zatrudnieniu (art. 23 ust. 4 pkt 1 KN, art. 97 § 1 KP); 2) za zgodą nauczyciela wyrażoną chociażby w sposób dorozumiany (przez brak sprzeciwu i przystąpienie do pracy w dniu 1 września 2017 r.) dyrektor cofnie oświadczenie o zgodzie na rozwiązanie stosunku pracy w trybie porozumienia stron na podstawie art. 300 KP w zw. z art. 61 § 1 KC. W pierwszym przypadku rodzaj podstawy stosunku pracy jest uzależniony od ustaleń stron i potrzeb placówki oświatowej jako pracodawcy, a w szczególności czy nauczyciel oraz szkoła wyrażają wolę zatrudnienia na czas nieokreślony (na pełen etat przez mianowanie – art. 10 ust. 5 KN), czy dla nauczyciela z jego woli lub potrzeb szkoły wynika konieczność zatrudnienia tylko na czas określony (na umowę o pracę z art. 10 ust. 7 KN).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto powinien zgodnie z prawem opracować instrukcję kancelaryjną- czy dyrektor placówki, czy organ prowadzący czy też Miejski Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół i Przedszkoli? Proszę o odpowiedź i podanie podstawy prawnej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmianą Ustawy o systemie oświaty od 1 wrzenia 2015r. musi być zmieniony statut przedszkola? Jeśli tak, to jakich zmian ma on dotyczyć?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna prawidłowo wyglądać procedura funkcjonowania świetlicy dla uczniów oddziałów gimnazjalnych i jednocześnie uczniów szkoły podstawowej?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektora przedszkola obowiązuje Regulamin pracy przedszkola, w którym jest dyrektorem, czy Regulamin pracy Urzędu Miasta i Gminy?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Klasy łączone.
Mam pytanie dość istotne z uwagi na niż demograficzny:
Czy jest prawnie usankcjonowane łączenie klas ze względu na małą liczbę dzieci, dot. szkoły podstawowej.
Czy wszystkie klasy można łączyć, np. I z II III z IV itd. Czy tylko można łączyć na danym etapie edukacyjnym? Czy łączeniu podlegają w takich oddziałach wszystkie przedmioty czy są wyjątki?
Poza tym, najważniejsze: Czy dopuszczalne jest połączenie w jeden oddział klasę „0” z I?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe