Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do kiedy powinien zostać uchwalony plan doskonalenia zawodowego nauczycieli?
Dyrektor szkoły lub placówki opracowuje wieloletni plan doskonalenia zawodowego nauczycieli, mając na uwadze: 1) program rozwoju szkoły lub placówki i związane z tym potrzeby kadrowe, 2) plany rozwoju zawodowego poszczególnych nauczycieli, 3) wnioski nauczycieli o dofinansowanie form doskonalenia zawodowego, o których mowa w rozporządzeniu. Organ prowadzący opracowuje na każdy rok budżetowy plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli, biorąc pod uwagę wnioski dyrektorów szkół i placówek złożone do dnia 30 listopada danego roku. Dyrektor szkoły lub placówki, w terminie do dnia 31 marca danego roku, składa organowi prowadzącemu sprawozdanie ze sposobu wykorzystania środków przyznanych na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli w poprzednim roku budżetowym. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy m. in. ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki. Przepisy prawa nie wskazują konkretnego terminu wypełnienia tej kompetencji rady pedagogicznej, oznacza to, że zadanie powinno być zrealizowane wcześniej niż 30. listopada (data złożenia wniosku do organu prowadzącego).
Podstawa prawna: 1. Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności art. 70a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie sposobu podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli pomiędzy budżety poszczególnych wojewodów, form doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżetach organów prowadzących szkoły, wojewodów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz szczegółowych kryteriów i trybu przyznawania tych środków, w szczególności § 6; 3. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 41.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko złamało obojczyk, zostało przez rodziców oddane pod opiekę poradni (założony gips). Czy dziecko może uczęszczać do placówki z gipsem? Czy rodzic powinien złożyć jakieś oświadczenie, które mówi o wiedzy na temat zagrożeń dla jego dziecka? Jak powinien postąpić nauczyciel - przyjąć dziecko do grupy, poprosić rodzica o zgodę lekarza? Czy można umieścić w statucie bądź regulaminie – zapis o nieprzyjmowaniu do przedszkola dzieci z gipsem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle istniejących przepisów Oświatowych lub innych Dyrektor Szkoły może zakazać wnoszenia przez uczniów telefonów komórkowych do szkoły. Zgodę na taki krok wyraziła Rada Pedagogiczna i Rada Rodziców w wyniku głosowania wszystkich rodziców uczestniczących na zebraniu szkolnym w klasach przekazując wyniki głosowania w klasach do Rady Rodziców. Samorząd uczniowski wyraził opinię negatywną. Proszę jednocześnie o podanie podstawy prawnej, która umożliwia dyrektorowi wprowadzenie zakazu wnoszenia telefonów komórkowych do szkoły lub mu na to nie pozwala.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nowym dyrektorem gimnazjum, które zostało przekształcone w szkołę podstawową. Jest to związane ze zmianą i uaktualnieniem wielu dokumentów. Zaczęłam mieć dylemat z rozróżnieniem regulaminu od procedury. Sprawdzając praktykę wielu szkół, które udostępniają te dokumenty w internecie, zauważyłam mieszanie tych nazw. Czasami dokument dotyczący tych samych sytuacji szkolnych nazwa się raz procedurą a innym razem regulaminem, np. dokonywanie oceny pracy nauczyciela. Dodatkowo pojawiło się także określenie "instrukcja". Chciałabym przygotować dokumenty właściwie je nazywając. Proszę o podanie konkretnych dokumentów szkolnych z określeniem, czy jest to regulamin czy procedura.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- O czym w szczególności powinien pamiętać dyrektor szkoły, gdy na koniec roku szkolnego nauczyciel szkoły podstawowej wystawia ocenę niedostateczną ze swojego przedmiotu, aby nie dopuścić do zaniedbań proceduralnych i prawnych?
- Na jaką podstawę prawną mogę się powołać, wydając zarządzenie o zakazie wychodzenia na lekcję z kawą.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe