Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dziecko z cukrzycą w przedszkolu (z pompą) w przedszkolu nie ma pielęgniarki - jaki obowiązek ciąży na nauczycielach i dyrektorze?Jak powinno wyglądać porozumienie z rodzicami? Jakie należy opracować procedury?
Dyrektor i pracownicy przedszkola nie są zobowiązani do wykonywania jakichkolwiek zabiegów związanych z chorobą dziecka, poza obowiązkiem udzielenia pierwszej pomocy oraz wezwania do przedszkola rodzica lub pogotowia w sytuacji zaostrzenia objawów choroby (art. 6 pkt 1 i art. 7 ust. 1 KN, § 21 Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach, Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm.). Udzielanie dziecku pomocy w związku z chorobą należy do obowiązków rodziców w ramach władzy rodzicielskiej (art. 95 § 1 95 § 1 ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Dz. U. z 2017 r., poz. 682 z późn. zm.). Na zasadzie dobrowolności, jeśli ktoś z personelu się zgodzi na wykonywanie jakichkolwiek zabiegów, rodzice powinni przekazać wyczerpujące informacje o objawach choroby i sposobie postępowania z dzieckiem – osobiście lub np. z formie zaświadczenia lekarskiego. Konieczne jest natomiast w takim przypadku wyraźne ustalenie, jakie czynności zgadza się wykonywać dany pracownik oraz ewentualne rozważenie, czy i w jakim zakresie można zmienić warunki pobytu dziecka w przedszkolu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przedszkole niepubliczne funkcjonuje w nowym budynku (wybudowanym w 2016 roku) od 2017 roku.
Co należy zrobić, aby zmienić przeznaczenie pomieszczeń: magazyn i strych na sale przedszkolne (wysokość pomieszczeń jest zgodna z przepisami)? Kogo należy poinformować o takiej zmianie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona w naszej placówce od sześciu lat na dwie godziny tygodniowo (pracuje tylko w naszej szkole), jako nauczyciel WOS-u jest nauczycielem kontraktowym. Praktycznie od początku jej zatrudnienia stwarzała sytuacje konfliktowe w stosunku do uczniów. Próby rozmowy z Panią, gdzie próbowano pomóc jej w związku z brakiem doświadczenia w pracy z gimnazjalistami nie dają rezultatów. Uczniowie nie chcą uczestniczyć w zajęciach, bo Pani krzyczy na nich, opowiada różne niestworzone rzeczy (tak przekazują to uczniowie). Zdarzyło się (z opowieści uczniów), że powiedziała w klasie, że "dyrektor żyje z Panią od polskiego, a wuefista z inną Panią z jakiejś tam szkoły". Uczniowie w proteście "za te bzdury" źle zachowują się na lekcjach, dokuczają nauczycielce, ta pisze im uwagi i prowadzi z nimi wojnę. Oceniane kartkówki nie są pokazywane uczniom, nie daje szans tzw. poprawy ocen itp. Lekcje (właściwie trudno nazwać je lekcjami), które prowadzi są często przerywane przez interwencje wychowawcy czy też dyrektora. Na słowa dyrektora: "Pani dziś poniosła klęskę na lekcji, ponieważ krzyczała Pani do uczniów, nie pozwoliła dojść do słowa uczniowi (uczniom) i mnie; Pani odpowiada: Ja to chciałam zrobić medialnie (???). Na zajęcia wychodzi negatywnie nastawiona (już sama postawa o tym mówi), co oczywiście wyczuwają uczniowie i zaczynają się wzajemne przekomarzania. Oczywiście Pani podaje temat i podaje treści (stara się), jednak skutek jest mierny, trudno mówić o osiągnięciu celów lekcji. Rodzice zwracają się do dyrekcji o rozwiązanie problemu ponieważ jest to przedmiot egzaminacyjny, dodatkowo uważają, że ta Pani słownie i poprzez swoje zachowanie podważa autorytet innych nauczycieli. Żądają konfrontacji i natychmiastowych działań. Proszę o pomoc prawną i wskazówki co do rozwiązania problemu.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać dokument: „Założenia funkcjonalno-programowe”, który jest potrzebny do wydania opinii sanitarnej dla nowo otwieranego przedszkola niepublicznego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na czym polega współpraca dyrektora szkoły z głównym księgowym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kiedy uczeń posiadający orzeczenie o niesprawności intelektualnej w stopniu lekkim klasy trzeciej i szóstej powinien być ponownie przebadany w poradni PPP.? Zadaję to pytanie ponieważ w roku szkolnym 2017/2018 I etap edukacyjny kończy się w klasie IV. Drugi etap kończy się po klasie VIII. Czy orzeczenie np. ucznia klasy VII jest dalej ważne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe