Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ilu ma być w klasie nauczycieli wspomagających/współorganizujących proces kształcenia, jeżeli w klasie jest dwoje uczniów z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera? Jeden wystarczy, czy każde dziecko ma mieć swojego?
Odpowiedź jest uzależniona od potrzeb poszczególnych dzieci, określonych w indywidualnych programach edukacyjno – terapeutycznych, zgodnie z § 6 i § 7 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). Jeśli należyte wykonanie zadań nauczyciela wspomagającego jest możliwe w przypadku jednoczesnej albo naprzemiennej pracy z dwoma uczniami z autyzmem, wystarczające jest zatrudnienie jednej osoby na tym stanowisku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica klasy IV ma orzeczenie o niepełnosprawności ruchowej (porażenie kończyn dolnych). Nie jest w stanie uczestniczyć w zajęciach wychowania fizycznego z klasą. Czy powinnam ja zwolnić na podstawie zaświadczenia lekarskiego, czy na podstawie orzeczenia? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nasza szkoła posiada klasy sportowe z piłki nożnej dla chłopców i koszykówki dla dziewcząt. Mowa jest o klasach IV-VI. Czy istnieje możliwość organizacji takich zajęć w klasach młodszych 1-3? Jeżeli tak to w jakiej formie i kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie aktualnych wzorów świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej uczęszczają dzieci 5-cio i 6-cio letnie, które zjadają jeden gorący posiłek dziennie. Po ostatniej wizycie SANEPIDU otrzymałam zalecenie, aby te dzieci otrzymywały również drugi posiłek w postaci śniadania. Pani kontrolująca nie potrafiła mi podać precyzyjnej podstawy prawnej regulującej to zalecenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W obwodzie mojej szkoły mieszka dziecko, które na podstawie opinii Poradni PP (odroczenie obowiązku szkolnego- autyzm) odbywa roczne przygotowanie przedszkolne, ale w sąsiedniej szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi (w innym obwodzie szkolnym). Dyrektor tamtej szkoły zwrócił się do mnie z prośbą, abym to ja wydała decyzję o odroczeniu obowiązku szkolnego. Czy słusznie? Jeśli tak, proszę podać podstawę prawną. Według mojej wiedzy i interpretacji przepisów ja mogę wydać decyzję tylko temu dziecku, które mieszka w obwodzie mojej szkoły, a rodzice zdecydowali się się na nauczanie poza szkołą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe