Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak jest różnica pomiędzy zajęciami z wczesnego wspomagania i zajęciami rewalidacyjnymi? Mamy w przedszkolu dziecko z autyzmem i realizujemy z nim 2 obowiązkowe godziny zajęć rewalidacyjnych. Czy w ramach wczesnego wspomagania powinny być jakieś inne zajęcia? Jeśli tak, to w jakim wymiarze?
Zajęcia rewalidacyjne są realizowane z uczniem niepełnosprawnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia (polegają na poprawianiu lub przywracaniu sprawności) oraz wynikają z indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego - § 5 pkt 4, § 6 ust. 1 pkt 2 lit. a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka ma na celu pobudzanie psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole, czyli również są to zajęcia przywracające sprawność, prowadzone przez specjalistów, natomiast przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635 nie określają ich rodzajów; w praktyce – w zależności od zaleceń opinii poradni i diagnozy zespołu specjalistów dotyczącej potrzeb danego dziecka również w ramach godzin WWRD mogą być prowadzone zajęcia rewalidacyjne (lub inne uznane przez nich za niezbędne dla dziecka), jeśli zostaną uwzględnione w indywidualnym programie wczesnego wspomagania. Tygodniowy wymiar zajęć WWRD wynosi od od 4 do 8 godzin w miesiącu, a ustala go dyrektor - § 6 ust. 1 i 2 ww. rozporządzenia MEN z dnia 24 sierpnia 2017 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Chciałbym do szkoły przyjąć młodzież z Litwy i Białorusi.
Co w takim przypadku jest z subwencją oświatową i jak nostryfikowane są dokumenty w poszczególnych krajach czyli żeby przyjąć ucznia do pierwszej klasy szkoły średniej w Polsce to świadectwem jakiego typu szkoły i której klasy powinien okazać się uczeń szkoły na Białorusi lub Litwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką liczbę godzin organ prowadzący szkołę powinien przeznaczyć na zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z którym z wymienionych poniżej uczniów może prowadzić zajęcia oligofrenopedagog?: - z orzeczeniem o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym; - z orzeczeniem o Zespole Aspergera; - z orzeczeniem o niepełnosprawnościach sprzężonych: intelektualną w stopniu lekkim i afazją.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy umieszczania w Statucie szkoły zasad rekrutacji. Kiedy i jaki dokument uchylił art. 60 ust. 1 pkt 6 ustawy o sys. oświaty? Jeśli został uchylony - czy to oznacza, iż statut od 1 IX 2015 nie powinien zawierać informacji o rekrutacji? (Czy w przedszkolnym statucie powinny być wcześniej te zasady i czy też teraz powinny być uchylone?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak ma funkcjonować rada rodziców i samorząd uczniowski w gimnazjum włączonym do sp? Czy powinien być jeden w sp czy dwa do chwili zakończenia prowadzenia klas gimnazjalnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe