Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy rozumieć zapis § 20 ust 6 Rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej? Czy te zajęcia powinny być płatne?
Zajęcia stanowiące formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w systemie indywidualnym lub grupowym – to zajęcia dodatkowe, które powinny być płatne dla nauczycieli realizujących te zajęcia poza swoim obowiązkowym pensum. Z wyjątkiem pedagoga i psychologa szkolnego, którzy prowadzą te zajęcia w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o czym mówi § 24 wspomnianego rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam, mam problem, co zrobić z uczniem, który ma 3 miesiące zwolnienia lek.(od 01.09.11r., data wystawienia zaświadczenia 12.09.11r.czyli wsteczne)rodzic mimo procedury wewnątrzszkolnej dotyczącej zwolnień z w-fu nie chce napisać wniosku do dyrektora o zwolnienie, bo twierdzi, że dyrektor ma wydać decyzję o zwolnieniu na podstawie zaświadczenia od lekarza( w procedurze jest napisane, że rodzic składa wniosek do dyrektora i załącza zaświadczenie)Do tej pory rodzic nie złożył wniosku, mimo, że termin w procedurze mówi o dacie do 15.09 każdego roku. Jakie moga być konsekwencje dla ucznia, jeśli rodzic nie złoży wniosku. Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia z wychowania fizycznego w klasie IV (liczba uczniów 9) oraz w klasie V (liczba uczniów 13) muszą być zajęciami łączonymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy rozumieć zapisy Art. 221 ust. 1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe w odniesieniu do Zespołu Szkół Specjalnych, w którym oprócz Szkoły Podstawowej działają również Szkoła Przysposabiająca do Pracy oraz Branżowa Szkoła I Stopnia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma zwolnienie z basenu na cały semestr. Uczestniczy w zajęciach w-f w sali. Rodzic napisał zgodę by dziecko w tym czasie szło do domu. Wg mnie powinno być w szkole i realizować w innej formie w-f. Proszę o podstawę prawną w tym przypadku i czy mamy rację co do pozostawienia ucznia w szkole, gdy nie jedzie na basen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe