Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak przygotować umowę i angaż dla nauczyciela, dla którego przewidziany jest cały etat? Nauczyciel ma pełnić w przedszkolu funkcję pedagoga specjalnego, ale część godzin ma być przeznaczona na prowadzenie zajęć specjalistycznych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci z orzeczeniem lub opinią, zajęcia rewalidacyjne, terapię ręki, metodę Weronikę Sherborne, TUS. Czy nauczyciel może prowadzić te zajęcia w ramach całego etatu pedagoga specjalnego, czy trzeba to rozbić na godziny pedagoga specjalnego i pozostałe godziny przeznaczyć na te dodatkowe zajęcia?
Pedagodzy specjaliści są zatrudniani zgodnie z potrzebami przedszkola lub szkoły z uwzględnieniem art. 42 d oraz art. 42 ust. 1-2 i 7 pkt 3 lit. b ustawy Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984), a przydział zajęć i czynności w ramach obowiązkowego tygodniowego wymiaru zajęć musi być zgodny z przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 lipca 2022 r. w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1610) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280) oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. z 2020 r., poz. 1309).
W świetle przepisów § 3 ust. 2 pkt 1 lit. h przepisów rozporządzenia z 22 lipca 2022r. pedagodzy specjalni w ramach tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, realizują zajęcia w ramach zadań związanych z: prowadzeniem zajęć rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych. Z kolei przepis § 4 w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach stanowi, że pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, pedagodzy specjalni, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni.
Nie ma potrzeby wydzielania ww. godzin na dodatkowe zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wzór pisma do organu prowadzącego, w sprawie uruchomienia nauczania indywidualnego w szkole podstawowej
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy macie Państwo gdzieś w opracowaniach diagnozę czynników ryzyka oraz czynników chroniących ? Będę bardzo wdzięczna za jej stworzenie, przynajmniej jej podwalin.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak w szkole, w której nie ma biblioteki szkolnej można przechowywać darmowe podręczniki ministerialne? Czy można wyznaczyć gabinet i osoby odpowiedzialne do ewidencjonowania podręczników? Czy trzeba to ujmować w statucie czy tylko regulaminem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Posiadamy w szkole podstawowej klasę z oddziałem sportowym tenis ziemny. Mam pytanie, gdzie i czy w ogóle wpisujemy, że dziecko brało udział w zajęciach? Czy jest jedna ocena z w-f, druga z tenisa, czy jedna wspólna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiada orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania z zaleceniem realizacji nauczania w formie indywidualnej w odrębnym pomieszczeniu w szkole, włączenie ucznia w zajęcia z oddziałem klasowym zgodnie z zaleceniem lekarskim. Czy uczeń ma obowiązek uczestniczyć we wszystkich zajęciach z klasą oprócz 8 przyznanych godzin nauczania indywidualnego. Proszę podać podstawę prawną, która reguluje tę kwestię. Jest to uczeń klasy II gimnazjum.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe