Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wyglądają procedury dotyczące przechowywania dzienników? (jak długo i co potem z nimi zrobić)
Dzienniki zajęć lekcyjnych należą do kategorii archiwalnej B5 (dokumentacja niearchiwalna oznaczona symbolem B), co oznacza, że muszą być przechowywane przez 5 pełnych lat kalendarzowych, licząc od 1 stycznia roku następnego po roku, w którym nastąpiło zakończenie spraw, a których ta dokumentacja dotyczy. Po tym okresie dokonuje się tzw. brakowania polegającego na wydzieleniu i przekazaniu do (komisyjnego) zniszczenia dokumentacji niearchiwalnej, której okres przechowywania upłynął i uznano ją za nieprzydatną dla celów praktycznych w szkole. Przekazanie dokumentacji do zniszczenia może nastąpić po uzyskaniu zgody wydanej przez właściwe miejscowo archiwum państwowe.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (ze. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Proszę sprecyzować zapisu w waszym regulaminie Rady Pedagogicznej "Dopuszcza się możliwość protokołowania elektronicznego posiedzeń Rady Pedagogicznej". Zapis rozumiem jako prowadzenie protokolarza w pamięci komputera więc czy istnieje przy tej okazji specjalny podpis elektroniczny? Jak nowy nadzór odniesie się do tej formy? 2.Nie znalazłem w portalu Regulaminu szkoły. Konkretnie gimnazjum. 3.Jak zgodnie z pzepisami powinna wygladać oraz być prowadzona księga protokołów Rady Pedagogicznej?.Czy uchwały i wnioski mogą być prowadzone w osobnej ksiedze?Jak prawidłowo dokumentować i prowadzić wszelkiego rodzaju sprawozdania?Forma elektroniczne w mojej opini byłaby najlepszym rozwiązaniem.
- Czy nauczyciel wychowawca ma obowiązek wystawić opinię o uczniu na prośbę kuratora sądowego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien mieć nauczyciel wspomagający w klasie 5 na lekcjach: j. polskiego, matematyki j. angielskiego itp.Czy wystarczy opierać sie na IPECIE dla danego ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako niepubliczny punkt przedszkolny jesteśmy zobowiązani do odbywania zebrań pracowniczych i ich protokołowania? Jeśli tak, to jak często? Czy ewentualny protokół ma mieć formę taką, jak protokół rady pedagogicznej, jeśli nie to jaką?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy praca nauczyciela w klasach łączonych może być uznana jako praca w uciążliwych warunkach? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? Czy ma to wpływ na otrzymanie emerytury?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe