Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki wymiar zajęć z języka angielskiego powinien być realizowany w przedszkolu w grupie 3-latków, 4-latków, 5-latków i 6-latków?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego nie określa czasu trwania i częstotliwości zajęć z języka obcego. Sposób realizacji zajęć określa dopuszczony przez dyrektora do użytku program wychowania przedszkolnego zgodny z podstawą programową, a czas i częstotliwość trwania zajęć – ramowy rozkład dnia, ustalany przez dyrektora przedszkola na wniosek rady pedagogicznej, służący za podstawę opracowania ramowego rozkładu dnia przez nauczyciela oddziału, z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 r., poz. 356 ze zm., art. 22a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2017 r., poz. 2198 ze zm., § 12 ust. 4 i 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel mianowany przebywa na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia - do dnia 10 maja 2014. W lutym złożył wniosek o ocenę pracy. Czy i w jakim terminie należy dokonać tej oceny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie konsekwencje można wyciągnąć wobec nauczyciela, który będąc świadomym, że uczeń nie opanował podstawy programowej, promuje go do następnej klasy? Sprawa dotyczy uczniów szkoły podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń może zrezygnować z nauki języka kaszubskiego po ukończeniu czwartej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z racji tego iż nauczyciele składają różnego rodzaju plany wynikowe mam pytanie dot. właściwego sporządzenia planu dydaktycznego, czyli co taki plan powinien zawierać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół Samorządowych funkcjonuje szkoła podstawowa i gimnazjum. Z dniem 1 września 2017r. staje się 8-letnią szkołą podstawową z klasami gimnazjalnymi. Kto opracowuje STATUT szkoły? Czy organ prowadzący, czy placówka? Czy powinien być tworzony na nowo, czy dopiero po wyjściu ostatniej klasy gimnazjalnej? Czy przez najbliższe dwa lata szkolne powinien być jedynie modyfikowany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe