Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie czynności musi wykonać dyrektor przedszkola, które z dniem 1 września 2018 przestaje być samodzielną jednostką ponieważ organ prowadzący podjął uchwałę o stworzeniu zespołu szkolno-przedszkolnego i przedszkole zostaje połączone ze szkołą podstawową. Zaznaczam, że dyrektor przedszkola przestaje pełnić funkcję ponieważ został wybrany nowy dyrektor zespołu.
Procedurę przekazania spraw finansowych i administracyjnych przez ustępującego dyrektora przedszkola określa organ prowadzący, który ma mocy art. 57 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm.) sprawuje nadzór nad działalnością przedszkola w zakresie spraw finansowych i administracyjnych. Przepisy ustawo oświatowe nie regulują tych kwestii. Ustępujący dyrektor powinien obejmującemu stanowisko dyrektorowi przekazać:
1) majątek przedszkola, 2) środki pieniężne, 3) dokumentację pracowniczą, 4) dokumentację przebiegu nauczania. Dyrektor przeprowadza inwentaryzację składników majątkowych w oparciu o obowiązującą w przedszkolu Instrukcję w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji. O czynnościach inwentaryzacyjnych dyrektor przedszkola informuje dyrektora przejmującego przedszkole. Po zakończeniu inwentaryzacji dyrektor przedszkola dokonuje jej rozliczenia z udziałem przedstawicieli organu prowadzącego, a następnie przygotowuje protokół zdawczo-odbiorczy mienia i dokumentacji. W protokole umieszcza się wykaz przekazywanej dokumentacji technicznej szkoły.
Do obowiązków zdającego dyrektora przedszkola należy również przygotowanie i przekazanie: 1) dokumentacji księgowej, 2) akt osobowych i dokumentów kadrowych, 3) dokumentacji organizacji pracy przedszkola. Czynności przekazania przedszkola powinny nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu pełnienia obowiązków przez obecnego dyrektora przedszkola.
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2017r. poz.59 z późn.zm..
2. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tekst jedn.: Dz.U. z 2016r. poz. 1047 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak zgodnie z nowymi przepisami powinna być zapisana w statucie nazwa szkoły filialnej organizacyjnie podporządkowanej szkole podstawowej? Szkoła Podstawowa w ...... Szkoła Filialna w ....., czy Szkoła Filialna w ......Szkoła Podstawowa w .......?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy logopeda i psycholog w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym prowadzący zajęcia specjalistyczne muszą mieć skończoną oligofrenopedagogike?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Porozumienie.Proszę o pomoc w utworzeniu dokumentu porozumienia dotyczącego opieki świetlicowej sprawowanej przez nauczycieli szkoły nad dziećmi przedszkolnymi, pomiędzy dyrektorem przedszkola, a dyrektorem szkoły, działającymi w jednym budynku (Placówki odrębne, nie funkcjonują w zespole).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nie mogę znaleźć wzoru arkusza ocen dla Szkoły Branżowej I stopnia. Czy pojawi się arkusz ocen dostosowany do tego typu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mamy w naszej szkole uczennicę w klasie III Szkoły Podstawowej realizującą obowiązek szkolny poza szkołą – nauczanie domowe. Uczennica przebywa z rodzicami w Anglii. Zbliża się termin egzaminu klasyfikacyjnego zaplanowanego przez dyrektora szkoły oraz uzgodnionego z rodzicami na czerwiec 2018.
Nasze pytanie dotyczy zakresu przedmiotów z których powinien być przeprowadzony egzamin klasyfikacyjny. Zgodnie bowiem z §15 pkt. 4 Rozporządzenia MEN z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (DZ.U. poz.1534) dla ucznia, który realizuje obowiązek szkolny poza szkołą w formie nauczania domowego nie przeprowadza się egzaminów klasyfikacyjnych z:
1) obowiązkowych zajęć edukacyjnych : plastyki, muzyki, techniki i wychowania fizycznego oraz
2) dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Wobec powyższego czy i na jakiej podstawie ustala się oceny z tych przedmiotów również w klasach starszych oraz co wpisywać w arkuszu ocen : nieklasyfikowana/zwolniona?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe