Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie są wymogi, aby otworzyć niepubliczną Poradnię Wczesnego Wspomagania Rozwoju i Poradnię Psychologiczno- Pedagogiczną? Jakie wykształcenie jest wymagane od dyrektora i personelu? Czy na tego typu działalność przewidziana jest dotacja lub inne dofinansowanie?
Należy złożyć wniosek o wpisanie poradni do ewidencji prowadzonej przez powiat (art. 82 UoSO). Zgłoszenie do ewidencji powinno zawierać:
1) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić placówkę, jej miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) określenie odpowiednio typu i rodzaju placówki oraz daty rozpoczęcia jej funkcjonowania,
3) wskazanie miejsca prowadzenia placówki oraz informację o warunkach lokalowych zapewniających:
a) realizację zadań statutowych,
b) bezpieczne i higieniczne warunki pobytu i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami;
4) statut placówki;
5) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych i dyrektora, przewidzianych do zatrudnienia w placówce,
6) dane niezbędne do wpisania poradni do rejestru REGON.
UoSO nie określa kwalifikacji dyrektora – ich sprecyzowanie należy do osoby prowadzącej. Natomiast pracownicy pedagogiczni muszą posiadać następujące kwalifikacje (art. 91b ust. 2 pkt 3 KN i § 2 rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264):
1) studia magisterskie na kierunku (specjalności) zgodnej z prowadzonymi zajęciami oraz przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia magisterskie na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści prowadzonych zajęć, oraz przygotowanie pedagogiczne, lub
3) studia magisterskie na kierunku (specjalności) innym niż ww. i dodatkowo studia podyplomowe w zakresie nauczanego przedmiotu lub prowadzonych zajęć oraz przygotowanie pedagogiczne.
Niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna, która prowadzi wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, otrzymuje dotację samorządową na podstawie art. 90 ust. 1a UoSO na każde dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju. W pozostałym zakresie dotowanie przez powiat jest dobrowolne, dlatego osoba prowadząca powinna próbować uzyskać dofinansowanie także z innych źródeł, np. z dotacji unijnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy uczeń z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym w klasie VII mający nauczanie indywidualne powinien mieć dodatkowe zajęcia z doradztwa zawodowego? Czy też ma realizować te zajęcia w ramach 12 godzin nauczania indywidualnego? Czy też należy przydzielić mu w ramach pomocy ppp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2020/2021 uczeń klasy III technikum wg podstawy programowej z 2017 r. otrzymał z przedmiotu usługi dodatkowe w hotelarstwie ocenę niedostateczną. Nie była to jedyna ocena niedostateczna, w związku z tym uczeń powtarza klasę. Przedmiot ten wg wcześniejszego planu nauczania miał kontynuować w klasie IV. Teraz uczeń realizuje nową podstawę programową z 2019 r., a w jego planie nauczania przedmiot usługi dodatkowe zakończył się w klasie I. Czy w związku z tym uczeń może zdawać egzamin klasyfikacyjny, ponieważ nie zrealizował całej podstawy programowej? Miał umożliwione przez nauczyciela uzupełnienie materiału.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka liczba dzieci obowiązuje w klasie I szkoły podstawowej od roku szkolnego 2015/2016? Czy wszedł w życie projekt mówiący o możliwości podwyższenia tej liczby do 27.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam.
Moje pytanie dotyczy wypłaty ekwiwalentu pieniężnego za niewykorzystany urlop wypoczynkowy dla dyrektora szkoły, który obecnie pozostaje w stosunku pracy w tej samej placówce, lecz nie jest już dyrektorem. Były dyrektor nie zgadza się na wykorzystanie urlopu w czasie roku szkolnego lecz upiera się przy ekwiwalencie pieniężnym. Czy słusznie?
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ukończenie kursu kwalifikacyjnego z terapii pedagogicznej uprawnia do prowadzenia zajęć z rewalidacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe