Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeżeli uczeń klasy VII ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch + upośledzenie w stopniu lekkim) i w orzeczeniu jest wskazanie o możliwości rezygnacji z nauki drugiego języka i rodzic z tej możliwości skorzystał, czy jest konieczność organistowania mu np techniki, czy z drugiego języka jest zwolniony, bez zajęć dodatkowych za język?
Na podstawie § 6 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, Dz.U. z 2017 r., poz. 1534 dyrektor szkoły zwalnia ucznia z niepełnosprawnościami sprzężonymi z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego, gdy z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego. Z kolei dla ucznia, który nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, organizuje się zajęcia z techniki, gdy uczeń korzystający ze zwolnienia z nauki języka ma niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim – załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703. Organizacja zajęć techniki nie jest przewidziana dla uczniów w innymi niepełnosprawnościami, w tym sprzężonymi. Ponieważ uczeń oprócz niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim ma również niedosłuch, nie ma obowiązku uczęszczania na dodatkowe zajęcia z techniki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jesteśmy placówką wychowania pozaszkolnego, nieferyjną. Czy jako taka placówka, dyrektor może ustalić w ciągu roku szkolnego dni wolne zgodnie z rozporządzeniem z dnia 11 sierpnia 2017 roku ( par.5 ) czy tylko ten zapis dotyczy placówek feryjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor szkoly mam obniżone pensum-10h tygodniowo.Uczę historii i przyrody(razem 14h).Nie ma możliwości przyznania tych godzin innemu nauczycielowi.Czy w takiej sytuacji mogę mieć nadgodziny,jeśli tak to w jakiej ilości?Organ prowadzący podpisal arkusz organizacji szkoly.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka liczba dzieci obowiązuje w klasie I szkoły podstawowej od roku szkolnego 2015/2016? Czy wszedł w życie projekt mówiący o możliwości podwyższenia tej liczby do 27.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z groźbą strajku mam kilka pytań.
Czy dyrektor ma prawo nie wpuścić uczniów do szkoły?
Czy w szkole od 8.00 do 16.00 przebywa tylko komitet strajkowy czy wszyscy strajkujący?
Czy nauczyciel strajkujący od 8 kwietnia ma prawo przerwać strajk w dowolnym terminie (np. po dwóch dniach)?
Czy nauczyciele niepełnozatrudnieni, którzy przystąpili do strajku strajkują tyle godzin ile w danym dniu mają w szkole?
Czy w dniach 18,19 kwietnia (czwartek, piątek- są to dni wolne dla ucznia) nauczyciele też powinni strajkować?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację należy prowadzić dla uczniów upośledzonych w stopniu głębokim spełniających obowiązek szkolny w ORW. Czy powinni być przypisani do konkretnej klasy w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe