Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Kto może uczyć w przedszkolu języka angielskiego od września 2016r. jeżeli żadna nauczycielka pracująca w danym przedszkolu nie ma przygotowania do nauczania języka angielskiego? W jakich grupach wiekowych i w jakiej ilości godzin powinny odbywać się zajęcia języka angielskiego w przedszkolu proszę o odpowiedź Dziękuję
W roku szkolnym 2016/2017 zajęcia z języka obcego nowożytnego organizuje się dla dzieci realizujących obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne. Dla niektórych lub wszystkich pozostałych dzieci przedszkole może, ale nie musi ich prowadzić za zgodą organu prowadzącego (w placówce samorządowej dyrektor musi dodatkowo zasięgnąć opinii rady pedagogicznej), co wynika z § 2 ust. 2 – 3 rozporządzenia MEN z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2014 r. poz. 803.
Liczbę godzin zajęć z języka obcego ustalają samodzielnie przedszkola. Podstawa programowa nie określa tygodniowej, ani rocznej liczby godzin potrzebnych na realizację poszczególnych obszarów zawartych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w tym z języka obcego. Wszystkie rodzaje zajęć, uwzględniając język angielski, tygodniowo mogą zajmować najwyżej 1/5 czasu przebywania dzieci w przedszkolu (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.).
Kwalifikacje posiada nauczyciel wychowania przedszkolnego z jednym z certyfikatów językowych wymienionych w załączniku do rozporządzenia MEN z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, Dz. U. z 2015 r., poz. 1264, nauczyciel po filologii lub lingwistyce stosowanej, nauczycielskim kolegium języków obcych lub po innym kierunku studiów, gdy jednocześnie posiada świadectwo złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego stopnia II lub danego języka obcego w stopniu zaawansowanym lub biegłym (załącznik do rozporządzenia wymienia te świadectwa).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co powinna zawierać deklaracja rodziców dotycząca wyboru jednego z obowiązkowych języków obcych na egzaminie gimnazjalnym?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- ZFŚS. W regulaminie jest zapis, że zatwierdzanie wypłat z funduszu musi być dokonywane przez trzech członków (mam trzech, jeden przewodniczący i dwóch członków). Niestety przewodniczący jest na L4, a ja muszę koniecznie uzgodnić wypłatę świadczenia na święta. Nie ma w regulaminie zastępcy w razie choroby. Kto może go zastąpić i na jakich zasadach?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć godziny karciane na zielonej szkole?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę prosić o plan pracy dla internatu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe