Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Mam pytanie odnośnie nauczania indywidualnego. Przepisy mówią o tym, że uczeń, który otrzymał zgodę z poradni na nauczanie indywidualne po 15 września musi realizować je w domu, nie w szkole. Tak się składa, że mam ucznia w IV klasie technikum, który od lat zmaga się z problemami, wśród których są także stany depresyjne. Przez cały okres kształcenia w technikum uczeń miał zapewnione nauczanie indywidualne w szkole. Opinia z poradni została wystawiona po wprowadzeniu w życie nowych przepisów. Matka chłopaka domaga się, aby zajęcia realizowane były szkole, nie w domu. Czy istnieje jakiś przepis, na który może powołać się dyrektor szkoły, aby umożliwić uczniowi realizację zajęć w szkole? Z góry dziękuję za odpowiedź.
W pytaniu mowa jest o opinii? wydanej przez PPP po 15.09.2017r. oraz o tym, że uczeń od początku nauki w technikum miał nauczanie indywidualne. Nie wiem o jaką opinię chodzi, gdyż nauczanie indywidualne organizuje się dla ucznia na podstawie orzeczenie w sprawie indywidualnego nauczania, a nie na podstawie opinii. Zatem należy sprawdzić datę wystawienia stosownego orzeczenia – albowiem § 2.rozporządzenia MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1656) – daje uczniowi szkoły ponagdgimnazjalnej (czyli szkoły „starego typu”) możliwość pobierania nauczania indywidualnego na terenie szkoły ale pod warunkiem, że:
- orzeczenie o potrzebie nauczania indywidualnego wydano przed 1 września 2017
- w orzeczeniu tym wskazano możliwość realizacji indywidualnego nauczania w pomieszczeniu w szkole ponadgimnazjalnej
- szkoła ponadgimnazjalna dysponuje pomieszczeniem, w którym mogą odbywać się zajęcia dla tego ucznia do końca okresu, na jaki zostało wydane to orzeczenie, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego 2017/2018.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń przeszedł z innej szkoły z dniem 09.03.2015r. do klasy 3, w poprzedniej szkole realizował w I semestrze przedmiot - edukacja dla bezpieczeństwa. W nowej szkole przedmiot ten realizowany jest w klasie 2 ponadto obecny plan lekcji uniemożliwia mu uczęszczanie na lekcje edb z klasą 2. Czy wobec tego może on zdawać egzamin klasyfikacyjny z II półrocza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oparciu o jakie przesłanki prawne należy przygotować arkusz organizacyjny bursy szkolnej na rok szkolny 2017/2018?
Kto w bursie od wrzesnia 2017r. powinien realizować zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej - wychowawca grupy czy pedagog/psycholog jako specjalista w aspekcie zmian w KN (w art.42 po 2c dodanie 2d). Czy zatem należy utworzyć stanowisko psychologa/pedagoga?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład ramowego rozkładu dnia w oddziale przedszkolnym zgodnego ze zmienionymi przepisami prawa dot. nauczania religii.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w zakresie działań związków na terenie szkoły, jedne z nich zwraca się do Dyrektora szkoły o następującą rzecz: „W przesłanym do Zarządu Oddziału (nazw związków zawodowych) w planie doskonalenia zawodowego nauczycieli na 2020 rok zaplanowano kwotę 3.000 złotych na szkolenie rad pedagogicznych natomiast w sprawozdaniu z wykonania planu za 2020 rok kwota ta wzrosła do 12.700. W związku z tym prosimy o przedstawienie szczegółowego rozliczenia tak wysokiej kwoty. Interesuje nas również na jakie materiały szkoleniowe i informacyjne została wydana kwota 1499,98 i jakie wydatki planuje Pani w tym paragrafie zwiększając kwotę do 6874 złotych na 2021 rok”. W odniesieniu do jakiej podstawy prawnej może podjąć takie działania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla dziecka 4-letniego z orzeczeniem o niepełnosprawności ruchowej i afazji należy przygotować IPET?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe