Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Matka (z partnerem, który nie jest ojcem) wychowuje syna. Chłopiec posiada Orzeczenie PPP do kształcenia specjalnego (autyzm). Aktualnie mocno nasiliły się problemy emocjonalne chłopca i sytuacja wymaga poważnej rozmowy. Matka życzy sobie, aby w rozmowie uczestniczył jej partner. Czy mamy prawo rozmawiać o bardzo wrażliwych tematach w obecności osoby, która nie jest prawnym opiekunem dziecka? Czy możemy spotkać się z zarzutem naruszenia danych sensytywnych?
W ramach władzy rodzicielskiej nad dzieckiem, matka może upoważnić swojego partnera, który nie jest opiekunem prawnym dziecka, do zasięgania w jednostce oświatowej informacji o stanie zdrowia dziecka, czyli do dostępu do wrażliwych danych osobowych np. w czasie rozmów w szkole. Matka powinna złożyć w tym zakresie pisemną zgodę (art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2014 r., poz. 1182).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W projekcie org. na 2017/18 mam zatwierdzone przez organ prowadzący klasy: I-6ucz,II-11ucz.,III-14ucz. oraz oddz.0-21dzieci (4i6-latki). W sierpniu okazało się, że dwójka ucz.kl.I zmienia miejsce zamieszkania (zostaje 4ucz.). Co mam zrobić? Chyba nie mogę połączyć z kl.II gdyż są różne podstawy programowe. Nie mogę również połączyć z. oddz."O" ze względów lokalowych oraz tym że w "0"są również dzieci 5-letnie. Czy może pozostać klasa 4 osobowa? Nadmienię, że była już u nas klasa 5 osobowa. Czy organ prowadzący musi wyrażać ponownie zgodę? Czy może się nie zgodzić? Co z nauczycielem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Interesują mnie następujące dokumenty:
1. Program wychowawczo- profilaktyczny dla branżowej szkoły I stopnia;
2. Plan pracy szkoły- branżowa szkoła I stopnia;
3. Procedura monitorowania podstawy programowej- branżowa szkoła I stopnia
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam w klasie trzeciej chłopca z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim. Mama ucznia w rozmowie przekazała mi informację, iż chce aby uczeń powtórzył klasę trzecią, ale chce go przenieść do szkoły specjalnej. Moje pytanie brzmi: Czy mam go promować i jakie dokumenty, oraz jaki jest termin na przygotowania tych dokumentów, żebym nic nie zaniechał? Będę wdzięczna za odpowiedź łącznie z podstawą prawną.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy zgodnie z rozporządzeniem z 17.03.2017 o organizacji szkoły, grupie 4-5-latków w przedszkolu można przydzielić zajęcia z języka obcego 2 x 15 w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- test
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe