Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Na jakiej zasadzie tworzy się klasy integracyjne w gimnazjum? Jaka powinna być liczebność uczniów w takich klasach?Jakie przywileje ma szkoła ze względu na taką klasę?
Oddział integracyjny tworzy dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym, odpowiedzialnym za warunki nauki i finansowanie szkoły, w tym oddziału integracyjnego. Liczba uczniów w oddziale integracyjnym w gimnazjum ogólnodostępnym powinna wynosić od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych. Do pracy w klasach integracyjnych zatrudnia się obok nauczycieli przedmiotu dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne przygotowanie pedagogiczne (tzw. nauczycieli wspomagających) oraz specjalistów prowadzących zajęcia rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w gimnazjach tych można zatrudnić pomoc nauczyciela (załącznik nr 2 do rozporządzenia MEN z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.). Szkoła nie korzysta z przywilejów ze względu na utworzenie takiej klasy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń III klasy w branżowej szkole I stopnia zdał egzamin z kwalifikacji zawodowej i zakończył 36-miesięczną praktykę jako młodociany pracownik, ale nie ukończył szkoły i powtarza III klasę. Jak w SIO należy uzupełnić dane dziedzinowe dotyczące statusu pracownika młodocianego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na czym polega instytucja uzupełnienia pensum? Kogo dotyczy? Jakie są zasady jej stosowania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na 12/18 etatu. Jak wyliczyć mu godziny które musi zrealizować w tygodniu z KN art. 42?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi pracującemu w Niepublicznym Przedszkolu Specjalnym przysługuje urlop dla poratowania zdrowia? Nauczyciel ten pracuje w zawodzie 22 lata.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie zdający poprawki z jednej kasy, z tego samego przedmiotu i u tego samego nauczyciela mogą zdawać je w tym samym dniu, o tej samej godzinie, w tej samej sali i przy jednej komisji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe