Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel w-f zatrudniony na podstawie mianowania będzie miał zmniejszony etat od 01.09.2014 r. z 18/18 do 12/18. Od 01.09.2014 r. będzie też zatrudniony inny nauczyciel do zajęć w-f (stopień awansu zawodowego nauczyciel kontraktowy) na 14/18 etatu. Czy w związku z tym działanie dyrektora polegające na zmniejszeniu etatu nauczycielowi mianowanemu i zatrudnienie nauczyciela kontraktowego będzie słuszne?
Dyrektor szkoły w razie: 1) całkowitej likwidacji szkoły rozwiązuje z nauczycielem stosunek pracy; 2) częściowej likwidacji szkoły albo w razie zmian organizacyjnych powodujących zmniejszenie liczby oddziałów w szkole lub zmian planu nauczania uniemożliwiających dalsze zatrudnianie nauczyciela w pełnym wymiarze zajęć rozwiązuje z nim stosunek pracy lub, na wniosek nauczyciela, przenosi go w stan nieczynny. Nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania może wyrazić zgodę na ograniczenie zatrudnienia w trybie określonym w art. 22 ust. 2.Nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych wyżej, przysługuje odprawa w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego. Natomiast nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie umowy o pracę, z którym rozwiązano stosunek pracy z przyczyn określonych wyżej, przysługują świadczenia określone w przepisach o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników. Rozwiązanie stosunku pracy następuje z końcem roku szkolnego po uprzednim trzymiesięcznym wypowiedzeniu, chyba, że nauczyciel skorzystał z możliwości przejścia w stan nieczynny, składając w terminie do 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia stosunku pracy pisemny wniosek o przeniesienie w stan nieczynny. Okres wypowiedzenia może być skrócony do 1 miesiąca, z tym że w takim wypadku nauczycielowi przysługuje odszkodowanie za pozostałą część okresu wypowiedzenia w wysokości wynagrodzenia liczonego jak za okres urlopu wypoczynkowego. Okres, za który przysługuje odszkodowanie, wlicza się nauczycielowi pozostającemu w tym okresie bez pracy do okresu zatrudnienia. O zamiarze wypowiedzenia nauczycielowi stosunku pracy z w/w przyczyn, dyrektor zawiadamia reprezentującą nauczyciela zakładową (międzyzakładową) organizację związkową, która w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia może zgłosić na piśmie dyrektorowi umotywowane zastrzeżenia. Po rozpatrzeniu stanowiska organizacji związkowej, a także w razie niezajęcia przez nią stanowiska w ustalonym terminie, dyrektor szkoły podejmuje decyzję w sprawie wypowiedzenia. Nauczyciel przeniesiony w stan nieczynny zachowuje prawo do comiesięcznego wynagrodzenia zasadniczego oraz prawo do innych świadczeń pracowniczych, w tym dodatków socjalnych do czasu wygaśnięcia stosunku pracy. Oznacza to, że dyrektor musi wszcząć wyżej opisaną procedurę. Na podkreślenie zasługuje fakt, że dyrektor może nauczycielowi mianowanemu zmniejszyć wymiar zatrudnienia z przyczyn określonych w art. 20 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Różnica pomiędzy klasą a oddziałem. W Zespole szkół funkcjonuje technikum i zsz. Staramy sie utrzymać dotychczasowe kierunki kształcenia bo mamy doskonałą bazę dydaktyczno-techniczną i kadrę zawodową. W tym roku szkolnym, (za zgoda organu prowadzącego ) utworzona został jedna klasa pierwsza Technikum, i jedna ZSZ. Do technikum zostało przyjętych 48 uczniów, którzy kształcą się w 3 zawodach: 15 w zawodzie technik informatyk, 18 w zawodzie technik pojazdów samochodowych i 15 w zawodzie technik budownictwa. Uczniowie tego technikum realizują przedmioty ogólnokształcące w 2 grupach (po 19 osób) natomiast przedmioty zawodowe w 3 grupach odrębnie dla każdego zawodu. Opiekę wychowawczą powierzono 3 nauczycielom odrębnie dla każdego zawodu. Proszę o informacje jak w świetle obowiązujących przepisów prawa należy traktować ten ,,twór,, organizacyjny. Czy to jest jedna klasa z 3 oddziałami? Jeden Oddział z 3 klasami czy też jeszcze coś innego? Do ZSZ zostało przyjętych 38 uczniów w 2 zawodach (26+12). Ci mają 1 wychowawcę, wspólne przedmioty ogólne i odrębnie zawodowe. Pytania analogiczne jak wyżej. Pozdrawiam serdecznie i liczę na wyczerpująca odpowiedź?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W czasie dokonywania korekty przy zapisie oceny końcoworocznej (małe okienko) nauczyciel znowu popełnił omyłkę pisarską. Tak więc należny dokonać poprawę poprawy a na to nie ma miejsca. O estetyce nie wspomnę. Co w takim przypadku zrobić, w jaki sposób dokonać poprawnego zapisu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka jednego z uczniów klasy I szkoły podstawowej złożyła do dyrektora szkoły wniosek o kontynuowanie nauki przez jej dziecko z nowym rokiem szkolnym w klasie I. Obecnie decyzję swoją zmieniła i jednak chce, aby jej dziecko podlegało klasyfikacji rocznej. Czy może zmienić zdanie, czy ma do tego prawo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem nauczycielem zajęć rewalidacyjno-wychowawczych w szkole ogólnodostępnej. Dziś otrzymałam informację od dyrektora, że od września powinnam mieć pensum 22 godziny a nie 18, czy to prawda?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy do arkusza ocen klas I-VI szkoły podstawowej i I -III gimnazjum wypełnionego ręcznie na pierwszej stronie można wkładać dalsze strony wypełnione komputerowo ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe