Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 stycznia 2022 r. wszedł przepis, iż należy utworzyć obowiązkowy rejestr umów JFSP. Mam pytanie czy do takiego rejestru należy wpisywać umowy o pracę zawarte po 1 stycznia 2022? Czy do tego rejestru będą należeć umowy zawarte na podstawie wygrania przetargu o zamówieniach publicznych? Czy wystarczy taki rejestr stworzony przez nas zamieścić na zakładowej stronie BIP czy należy go wysłać do innej instytucji?
Z dniem 1 lipca 2022 r. wejdzie w życie nowy przepis art. 34a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305), na podstawie którego zostanie utworzony rejestr umów zawartych przez jednostki sektora finansów publicznych. Rejestr będzie stanowił usystematyzowany zbiór informacji o umowach zawieranych przez poszczególne jednostki sektora finansów publicznych i będzie prowadzony w formie systemu teleinformatycznego. Na podstawie art. 34a ust. 9 dane wprowadzają do rejestru umów kierownicy jednostek sektora finansów publicznych. Rejestru nie prowadzi się na stronach BIP.
Przepis art. 34a ustawy o finansach publicznych został dodany ustawą z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2021 r., poz. 2054), która weszła w życie z 1 stycznia 2021 r.. Na podstawie przepisu szczególnego z ww. ustawy z art. 13 w rejestrze, o którym mowa w art. 34a ustawy o finansach publicznych zamieszcza się informacje o umowach zawartych od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy. Do rejestru, który oficjalnie zostanie uruchomiony z 1 lipca 2022 r. należy zgłosić umowy zawarte po dniu 1 stycznia 2022 r.
Zgodnie z art. 34a ust. 3 ustawy o finansach publicznych informacje zamieszczone w rejestrze umów dotyczą umów, które mogą podlegać udostępnieniu na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r., poz. 2176 oraz z 2021 r., poz. 1598 i 1641). Przepisy art. 5 ust. 1, 2 i 2a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej stosuje się odpowiednio. W rejestrze umów nie będzie się zamieszczać informacji o umowach zawartych w wyniku rozstrzygnięcia zamówień oraz konkursów, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1129, 1598 i 2054), tj. zamówień, którym nadano klauzulę tajności, lub gdy niezamieszczania informacji o umowie wymaga istotny interes bezpieczeństwa państwa, a także jeżeli zamówienia dotyczą produkcji lub handlu bronią, amunicją lub materiałami wojennymi. W rezultacie większość umów zamówień publicznych będzie objęta obowiązkiem przekazania informacji o nich do rejestru.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła otrzymała od swojego absolwenta wniosek o wydanie duplikatu ukończenia 3-letniej zasadniczej szkoły zawodowej ukończonej w 1988 r. Szkoła dysponuje arkuszami ocen i jest w nich zawarta informacja, że szkoła została ukończona. Nie ma jednak adnotacji o zdanym egzaminie z przygotowania zawodowego. Absolwent stwierdził, że w roku ukończenia szkoły nie zdał tego egzaminu, ale zdał go rok lub dwa później w cechu (szkoła takiej informacji nie posiada). Do arkusza ocen są dołączone 2 zaświadczenia o uczęszczaniu na turnusy dokształcania zawodowego z adnotacją, że zaświadczenie upoważnia dyrekcję szkoły do wydania świadectwa ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej. Czy dobrze rozumiem, że brak adnotacji o zdaniu egzaminu nie jest równoznaczne z nieukończeniem szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Świadczenia pielęgniarki szkolnej realizowane są w szkole, w gabinecie profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej. Pomieszczenie, w którym udzielane są świadczenia pielęgniarki szkolnej, musi być odpowiednio wyposażone.
Czyim obowiązkiem jest wyposażenie tego gabinetu?
Jakie obowiązki w tym zakresie spoczywają na pielęgniarce?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Mam dodatkowe pytanie dot. poruszonej przeze mnie kary upomnienia. Cofając karę zastosowałam art. 112 k.p. z tego względu, że poprzedni pracodawca po wniesieniu sprzeciwu przez nauczyciela, podtrzymując karę, nie zwrócił się do reprezentującej pracownika zakładowej organizacji związkowej, w związku z czym zastosowanie kary nastąpiło z naruszeniem przepisów prawa. Czy w tym przypadku również powinnam zastosować art. 113 § 2 k.p?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady wydawania legitymacji służbowych nauczycielom?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak poprawnie powinna być wystawiona faktura na radę rodziców? Kto powinien być nabywcą, a kto odbiorcą? Rada rodziców nie posiada NIP-u.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe