Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od września staliśmy się szkołą podstawową z dotychczasowymi klasami gimnazjalnymi. Czy pomoc psychologiczno- pedagogiczna dla klas gimnazjalnych mamy organizować według starego czy nowego rozporządzenia o pomocy psych. pedagogicznej?
W szkole podstawowej obowiązują przepisy Rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Dla gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej wydano Rozporządzenie MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U z dnia 31 sierpnia 2017r., poz. 1643), które dostosowało do aktualnie obowiązujących zasad tzw. stare rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. (Dz. U. poz. 532). Zatem we wszystkich typach szkół od 1 września 2017r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna organizowana jest w nowej formule.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób można ukarać nauczyciela, który pozostawił dzieci w klasie bez opieki sam udając się na obiad. Należy wskazać, że w klasie znajdowały się również dzieci niepełnosprawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o listę spraw objętych obowiązkiem prowadzenia metryki.
- Nasza szkoła posiada klasy sportowe z piłki nożnej dla chłopców i koszykówki dla dziewcząt. Mowa jest o klasach IV-VI. Czy istnieje możliwość organizacji takich zajęć w klasach młodszych 1-3? Jeżeli tak to w jakiej formie i kto o tym decyduje?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zlecić nauczycielom opiekę w świetlicy w ramach 40- godzin pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Akt założycielski dla szkoły podstawowej ośmioklasowej-przekształcenie. Prosiłabym o pomoc w opracowaniu aktu założycielskiego dla szkoły podstawowej ośmioklasowej. Obecnie Publicznej sześcioklasowej prowadzonej przez Stowarzyszenie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe