Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację przepisu, regulującego możliwość przyznania godzin dyrektorskich w ramowym planie nauczania dla klas IV - VIII.
W roku szkolnym 2017/2018 w klasach IV i VII obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703, zaś w klasach V i VI rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm. (art. 291 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 60). Oznacza to, że w bieżącym roku w klasach IV i VII godziny te mogą być przeznaczane na zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów. W klasie VII i VIII szkoły podstawowej, wymiar godzin do dyspozycji dyrektora szkoły w obecnym i przyszłym roku szkolnym wynosi 1 godzinę tygodniowo, zaś łącznie na 5-letnim etapie edukacyjnym 3 godziny tygodniowo (można więc przyjąć 1 godzinę w IV klasie). W klasach V i VI nadal godziny dyrektorskie w bieżącym roku są przeznaczane na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych (według wyliczeń dokonywanych na cały etap edukacyjny) i zajęcia realizujące potrzeby i zainteresowania uczniów (ten wymiar jest uzależniony od potrzeb uczniów).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam do Państwa bardzo pilne pytanie. Właśnie dowiedzieliśmy się, że jutro (podczas zaplanowanego wcześniej - na życzenie Pana Burmistrza) zostanie nam podana informacja o tym, że nasza szkoła (podstawowa) ma zostać połączona z dniem 1 stycznia 2017 roku w zespół z gimnazjum mieszczącym się w tym samym budynku. Gimnazjum jest szkołą z oddziałami sportowymi, natomiast my nie mamy tego członu w swojej nazwie. Nasza rada pedagogiczna nie godzi się na takie połączenie. Stąd moje pytanie: Czy w przypadku braku zgody rady pedagogicznej, w trakcie roku szkolnego organ prowadzący ma prawo dokonać takiego przekształcenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kontrolujący z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemilogicznej poinformował,że otrzymamy terminwyprowadzenia się z pomieszczeń po byłej dużej kotłowni CO z uwagi,że prowadzimy tam zajęcia a posadzka jest ponizej poziomu terrnu około 60 - 90 cm poniżej. Tam odbywają się zajęcia praktyczne w zawodach budowlanych i uczniowie mają praktyki 6 godzin lekcyjnych tj.270 minut, W rzeczywistości jest krócej bo uczniowie na wstępnie maja czynności sprawdzające i instruktarz wstępny oraz w czasie zajęć mają przerwę na posiłek w wymiarze 30 minut. Informacja,że przebywają poniżej 4 godz. i jest to pobyt czasowy jest przez kontrolujących nie akceptowana.Zgadzamy się,że pomimo wysokości pomieszczeń 6m.powinna być wentylacja ale organ nie posiada środków finansowych. Jest to sytuacja dla szkoły dramatyczna. Proszę zauważyć ile szkół prowadzi w Polsce zajęcia poniżej terenu.Nie mamy protokołu ale czy można dalej uczyć. Organ prowadzący szkołę nie wydatkuje środków na strop lub podniesienie posadzki to kwota minimum 100tys. jest nie osiągalna. Jakie działania włączyć aby dalej uczyć bo rokowania na nowych uczniów pragnących się u nas uczyć są dobre na tle innych szkół w powiecie.Proszę o wsparcie.Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem wicedyrektorem w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii, odpowiadam za niepubliczną szkołę podstawową, prowadzoną w ramach MOS. Czy mogę w dniu skreślenia ucznia z listy MOS skreślić go ze szkoły i czy ta sama data ma widnieć na arkuszu ocen? Czy ma być to data przyjęcia ucznia do innej szkoły? Czy jest taka możliwość, że mogę w dniu skreślenia ucznia z MOS jednocześnie skreślić go z listy szkoły i poinformować o tym szkołę rejonową? I w momencie przyjęcia ucznia przez inną szkołę (rejonową bądź trzecią) przesyłam dokumenty? Czy jednak dokonuję skreślenia wychowanka z listy MOS i czekam na potwierdzenie przyjęcia z innej szkoły i wtedy ta druga data jest datą na arkuszu ocen?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic dziecka 6-letniego, które obecnie jako jedyny sześciolatek jest w oddziale przedszkolnym (reszta dzieci jest młodsza) chce przenieść go do pierwszej klasy. Dziecko w ubiegłym roku uczęszczało do oddziału przedszkolnego w oddziale mieszanym. Jakich czynności należy dokonać i czy prośba rodzica jest wystarczającym argumentem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zasady przyjmowania ucznia z innej szkoły oraz ucznia powracającego z zagranicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe