Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie od kiedy i do kiedy, oraz jak układać i w jakiej formie, arkusze ocen w szkole podstawowej?
Arkusze ocen poszczególnych uczniów są uzupełniane i przechowywane od przyjęcia ucznia do zakończenia nauki w danej szkole. Przepisy nie regulują szczegółowych zasad układania arkuszy (np. spinania w trwałą księgę), stąd najczęściej są przechowywane dla poszczególnych klas w porządku alfabetycznym, ze względu na konieczność uzupełniania w szczególności o oceny semestralne i roczne.
Inaczej układa się arkusze w roku zakończenia nauki ucznia w danej szkole. W księdze arkuszy ocen, umieszcza się w porządku alfabetycznym wszystkie arkusze uczniów kończących lub opuszczających szkołę w danym roku szkolnym, bez podziału na klasy, dlatego księgę najlepiej sporządzić pod koniec roku szkolnego. Księga arkuszy ocen powinna zawierać dodatkowo ułożone w porządku alfabetycznym dwa odrębne wykazy uczniów wszystkich oddziałów (bez podziału na klasy), którzy w danym roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę. Na pierwszej stronie księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga arkuszy ocen uczniów albo słuchaczy, którzy w … roku szkolnym ukończyli lub opuścili szkołę". Na końcu księgi arkuszy ocen umieszcza się adnotację: "Księga zawiera: … (podać liczbę) arkuszy ocen uczniów, którzy ukończyli szkołę; 2)… (podać liczbę) arkuszy ocen uczniów, którzy z różnych przyczyn opuścili szkołę.". Adnotację na końcu księgi arkuszy ocen opatruje się pieczęcią szkoły oraz pieczątką i podpisem dyrektora szkoły (§ 15 i 16 rozporządzenia MEN z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz. U. z 2014 r., poz. 1170).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinien wyglądać dokument, który dyrektor musi przygotować Analiza zagrożeń i ryzyka przy przetwarzaniu danych osobowych?Proszę o wzór takiego dokumentu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak naliczyć staż nauczycielowi religii, jeżeli zatrudniony jest w szkole na pełnym etacie a u mnie w placówce dodatkowo na 2 godziny: ma spisaną umowę na czas nieokreślony na podstawie skierowania z kurii -utaj wszystko jest jasne, jednak mam problem co ze stażem czy naliczamy mu od początku-ponieważ rozpoczął pracę nie jako uzupełnienie na jednej umowie lecz na nowych zasadach w innej placówce, czy naliczamy tyle lat ile ma przepracowane tj. zgodnie ze stażem w szkole? pilne
dziekuję
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o pomoc w rozwiązaniu poniższego problemu. Od 01.09. 2017 r. gimnazjum, którego jestem dyrektorem jest wygaszane. Istniejące budynki szkoły podstawowej i gimnazjum zlokalizowane są w sąsiedztwie (połączone boiskami, wspólne wykorzystywaną salą gimnastyczną). Od 01. 09. 2017 r . uczniowie klas VII szkoły podstawowej uczęszczać będą na lekcje biologii, chemii, geografii do budynku gimnazjum (ok. 300 m). Godziny te realizować będą w ramach uzupełniania etatów nauczyciele zatrudnieni w gimnazjum. W jaki sposób w świetle obowiązujących przepisów oświatowych, formalnie i merytorycznie należy rozwiązać fakt przebywania uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum ? Czy np. na zasadzie porozumienia dyrektorów, decyzji organu prowadzącego ? Jakie treści należy uwzględnić w pismach ? W nawiązaniu do problemu pojawiają się wątpliwości: kto winien odpowiadać za zdrowie i bezpieczeństwo uczniów szkoły podstawowej w budynku gimnazjum? Czy ten obowiązek może być nałożony na dyrektora gimnazjum, nauczycieli uzupełniających etaty w szkole podstawowej, a zatrudnionych w gimnazjum, bądź zatrudnionych wyłącznie w gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z iloma ocenami niedostatecznymi uczeń liceum ma prawo przystąpić do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe