Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przygotowuję arkusz organizacyjny, bardzo proszę o informację jakie pensum mają zajęcia korekcyjno - kompensacyjne,zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze.Wójt wydał zarządzenie, że wszystkie zajęcia o charakterze terapeutycznym mają pensum 22.Proszę o podstawę prawną. Dziękuję za pomoc.
Zgodnie z art. 42 ust. 7 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.) organ prowadzący szkołę lub placówkę określa między innymi tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć:
a) nauczycieli szkół niewymienionych w ust. 3, nauczycieli szkół, o których mowa w art. 1 ust. 2 pkt 1a, nauczycieli prowadzących kształcenie w formie zaocznej, nauczycieli kolegiów pracowników służb społecznych, nauczycieli kształcenia na odległość, bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych oraz zasady zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość,
b) pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych, z wyjątkiem nauczycieli zatrudnionych w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, z tym że wymiar ten nie może przekraczać 22 godzin,
c) nauczycieli przedszkoli i innych placówek przedszkolnych pracujących z grupami obejmującymi dzieci 6-letnie i dzieci młodsze, z tym że wymiar ten nie może przekraczać 25 godzin,
d) nauczycieli praktycznej nauki zawodu we wszystkich typach szkół i na kwalifikacyjnych kursach zawodowych, z tym że wymiar ten nie może przekraczać 20 godzin.
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne to zajęcia specjalistyczne prowadzone w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Ich prowadzenie leży w kompetencjach terapeuty pedagogicznego.
Z kolei zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze to zajęcia te realizowane w ramach stanowiska:
- nauczyciela szkoły (18 godzin),
- nauczyciela przedszkola (22 godziny w przypadku grupy 6-latków, 25 godzin w przypadku grupy dzieci młodszych, pensum ustalane przez organ prowadzący – w przypadku grup mieszanych).
Dlatego tutaj organ prowadzący nie może narzucić pensum 22 godzin.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej.Według nowych przepisów o finansowaniu zadań oświatowych dyrektor pobiera wynagrodzenie w wysokości 150% lub 250% wynagrodzenia średniego dyplomowanego.Jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać wynagrodzenie w wysokości 250%?.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Z racji tego iż nauczyciele składają różnego rodzaju plany wynikowe mam pytanie dot. właściwego sporządzenia planu dydaktycznego, czyli co taki plan powinien zawierać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
do naszego przedszkola uczęszcza dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego oraz opinię o wczesnym wspomaganiu.
Organizujemy zajęcia zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy powinniśmy również organizować dodatkowe godziny zajęć indywidualnych (WWR)? Czy nasza placówka otrzyma dodatkowe środki na realizację zajęć WWR?
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam,
Ilona Kowalska
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego organu (prowadzącego, czy sprawującego nadzór pedagogiczny) powinien zwrócić się dyrektor szkoły z wnioskiem o sporządzenie oceny pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe