Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytałam o zerowke na dwie zmiany. W związku z państwa odpowiedzią mam pytanie w jaki sposób mam utworzyć dwa oddziały? gdzie to zgłosic? Jest to grupa 5-6 latkow. Moze mają Państwo jakieś wzory pism? Proszę o podanie krok po kroku w jaki sposób mam to zrobić. Bardzo zależy mi na szybkiej odpowiedzi.
Przepisy oświatowe nie dają możliwości działania jednego oddziału przedszkolnego z podziałem na dwie grupy działające w różnych godzinach w tych samych dniach, dlatego dyrektor powinien utworzyć dwa odrębne oddziały, z których każdy rozpoczyna i kończy zajęcia – w tym realizujące podstawę programową - o swoich godzinach, zgodnie z organizacją pracy placówki określoną w statucie (art. 102 ust. 1 pkt 9, art. 172 ust. 3 PO). Każde dziecko będzie przypisane do jednego oddziału przez dyrektora, jeśli nie dokonano tego na etapie rekrutacji (wskazane jest uprzednie zasięgnięcie opinii rodziców co do preferowanych godzin nauki dziecka); do każdego z nich mogą uczęszczać zarówno 5- i 6- latki, jak i można utworzyć oddziały osobne dla każdego rocznika. Każdy odział będzie prowadzony przez nauczyciela – wychowawcę. Utworzenie dwóch oddziałów w przypadku publicznego przedszkola zamieszcza się w aneksie do arkusza organizacyjnego, który zatwierdza organ prowadzący (art. 110 PO). Natomiast w niepublicznym przedszkolu poinformowanie organu prowadzącego następuje na zasadach określonych w statucie (art. 172 ust. 3 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W okresie 12-25 marca 2020 r. zajęcia w przedszkolu zostały zawieszone zgodnie z rozporządzeniem. Jaki wpis w dziennikach zajęć należy umieścić?
Od dnia 26 marca do 26 kwietnia w przedszkolu niepublicznym prowadzone są zajęcia zdalne. Jak należy dokumentować takie zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może dostać urlop wypoczynkowy w ciągu roku szkolnego pomijając ferie i wakacje przy czym nie jest to urlop uzupełniający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy jest w jakiś sposób możliwe nadrobienie przez nauczyciela nie wypracowanych w ciągu roku tzw. 19-tej godz.?Jakie sankcje mogą spaść na takiego nauczyciela?
- Zostały zarejestrowane 2 odrębne szkoły niepubliczne: podstawowa oraz liceum, prowadzone przez ten sam organ prowadzący tj. stowarzyszenie, mające tę samą nazwę własną i patronkę. Większość nauczycieli pracuje w obu szkołach jednocześnie i wszyscy tworzymy łącznie jedną współpracującą radę pedagogiczną. Odbywają się wspólne zebrania rady pedagogiczne tj. łącznie dla obu szkół w tym samym terminie. Skoro nie jest to zespół szkół, czy protokoły i uchwały rad pedagogicznych mogą być wspólne i nazwane uchwałami szkoły podstawowej i liceum podejmowanymi przez wspólną radę pedagogiczną? Czy też z tego samego spotkania powinny powstać odrębne dokumenty dla każdej ze szkół oddzielnie? Czy w drugim przypadku należy wyodrębnić 2 rady pedagogiczne i podczas głosowań prosić o podwójne głosowanie tych nauczycieli, którzy pracują w obu szkołach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzenie szkoły publicznej zostało przekazane przez gminę stowarzyszeniu na podstawie umowy. Dyrektor został odwołany przez wójta ze stanowiska, ale w dalszym ciągu pozostał nauczycielem zatrudnionym w szkole na czas nieokreślony tylko nie na podstawie KN a KP. Zarząd stowarzyszenia powierzył mu stanowisko dyrektora. Moje pytanie brzmi: czy wójt gminy powinien wydać owemu dyrektorowi świadectwo pracy za okres jego zatrudnienia w szkole prowadzonej przez gminę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe