Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy klasyfikacji dzieci z Ukrainy, które nie uczęszczają do oddziałów przygotowawczych ponieważ w gminie nie utworzono takich oddziałów. Uczęszczają do poszczególnych klas, nie znają języka i nie ma podstaw do promowania do klas programowo wyższych. Jakie świadectwo powinni otrzymać?
Uczniowie z Ukrainy, którzy zostali przyjęci do odpowiednich klas ogólnodostępnych szkół podstawowych lub ponadpodstawowych podlegają ocenianiu, klasyfikowaniu i promowaniu na warunkach, które dotyczą uczniów polskich. Stosownie do § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700) po ukończeniu nauki w danej klasie, z wyjątkiem klasy programowo najwyższej, uczeń szkoły dla dzieci i młodzieży, zależnie od wyników klasyfikacji rocznej, otrzymuje świadectwo szkolne promocyjne potwierdzające uzyskanie albo nieuzyskanie promocji do klasy programowo wyższej. Uczniowie w zależności od klasy, do której chodzą powinni dostać świadectwa promocyjne odpowiednie dla danej klasy, z adnotacją: uczeń nie otrzymał promocji do klasy piątej (przykładowo).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w statucie szkoły w kryteriach oceniania na ocenę celującą można umieścić zapis: „Stopień celujący otrzymuje uczeń, który posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania i wymagania programowe przedmiotu w danej klasie”?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kto decyduje o przyznaniu godzin ponadwymiarowych dla dyrektora szkoły? Czy jest nim organ prowadzący, czy nadzorujący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mianowany z 12-letnim stażem pracy pedagogicznej pracuje w szkole X i Y. W szkole X ma półtora etatu. Jest tam ogłoszony konkurs na dyrektora szkoły i oprócz aktualnego dyrektora startuje również ów nauczyciel. Do swojego pracodawcy nie przyszedł po ocenę pracy ani po zaświadczenie o stażu pracy, a te dokumenty są potrzebne. Powiedział, że ma te dokumenty ze szkoły Y. Czy w konkursie powinien mieć dokumenty z głównego miejsca pracy, czy może mieć od innego pracodawcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w Ośrodkach Rewalidacyjno-Wychowawczych, w których uczniowie realizują obowiązek szkolny ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym z niepełnosprawnościami sprzężonymi mogą realizować zajęcia wychowania fizycznego prowadzone przez oligofrenopedagoga- wychowawcę w danej grupie. Tak samo jak się to ma do pozostałych przedmiotów obowiązujących uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym to jest: muzyka, plastyka, technika, funkcjonowanie w środowisku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic ucznia wystąpił z wnioskiem o indywidualny tok nauczania. Póki co nie dostarczył opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej (twierdzi że to może zrobić na końcu).
Moim zdaniem nie wynika to z żadnych przepisów. Żeby podjąć decyzję administracyjną muszę taki dokument posiadać o czym rodzica wielokrotnie powiadomiłem. Obecnie domaga się przekazania opinii wychowawcy oraz opinii rady pedagogicznej.
Czy mam obowiązek mu takowe przesłać? Moja decyzja podejmowana jest na podstawie tych opinii ale jest to moja decyzja jako dyrektora. Czy mam obowiązek mu takie dokumenty przesłać? Czy opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej może być dostarczona na samym końcu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe