Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach oraz klas pierwszych w szkołach podstawowych. Kto powinien wchodzić w skład komisji rekrutacyjnej (proszę o podstawę prawną).
Skład komisji rekrutacyjnej określa § 9 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
W skład komisji rekrutacyjnej przeprowadzającej postępowanie rekrutacyjne do przedszkola, oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych szkoły podstawowej wchodzi co najmniej 3 nauczycieli tego przedszkola lub tej szkoły. Jeżeli w przedszkolu lub w szkole podstawowej, do której jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne jest zatrudnionych mniej niż 3 nauczycieli, skład komisji rekrutacyjnej uzupełnia się o przedstawicieli lub przedstawiciela organu prowadzącego.
W skład komisji rekrutacyjnej nie mogą wchodzić:
1) dyrektor przedszkola lub szkoły, w której działa komisja rekrutacyjna,
2) osoba, której dziecko uczestniczy w postępowaniu rekrutacyjnym przeprowadzanym do danego przedszkola lub szkoły.
Dyrektor szkoły może dokonywać zmian w składzie komisji rekrutacyjnej, w tym zmiany osoby wyznaczonej na przewodniczącego komisji.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. z 2016r. poz.610).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielce przyznano w szkole godziny rewalidacji u ucznia z upośledzeniem głębokim.Dzięki tym godzinom uzyskała cały etat. W trakcie wakacji matka ucznia przed komisją z Poradni PP oświadczyła, że już nie chce mieć dla syna takich zajęć. Jak teraz postąpić z nauczycielką? Czy dyrektor ma prawo ograniczyć jej etat na nowy rok szkolny? Nie przewidział tego, planując nowy rok szkolny. Co robić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy religia i języki nadobowiązkowe wliczają się do średniej ocen w bieżącym roku szkolnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z Waszą odpowiedzią: "Nauczyciel nie musi mieć indywidualnego zakresu czynności na piśmie, ponieważ na mocy § 11 rozporządzenia w sprawie ramowych statutów – statut określa zakres zadań nauczycieli. Natomiast, jeśli dyrektor opracuje indywidualne zakresy czynności – oczywiście może je wdrożyć.
§10. 1. Rozporządzenia: szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora szkoły.
Oznacza to, iż zadania i obowiązki wychowawcy wynikają z arkusza organizacyjnego, zatem dyrektor nie musi sporządzać odrębnego pisma ".
Czy w poradni psychologiczno-pedagogicznej także nie jest konieczne odrębne pismo? Wystarczy ogólny zakres umieszczony w statucie? Proszę także o informację na jakie akty prawne (proszę o wykaz wszystkich), należy się powołać przygotowując odrębny zakres czynności (np. dla zatrudnianego pracownika pedagogicznego ). A może istnieje wzór?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który pełni funkcję Społecznego Inspektora Pracy (SIP) może jednocześnie pełnić funkcję prezesa ogniska Związku Nauczycielstwa Polskiego? Czy te dwie funkcje nie kolidują ze sobą (pełnione przez tę samą osobę w tym samym zakładzie pracy)? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Grupa przedszkolna mieszana składa się z 10 sześciolatków i 15 pięciolatków. Jak ustalić pensum nauczycielce: 22 godziny z rocznego przygotowania przedszkolnego czy 25 jako grupa przedszkolna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe