Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń klasy 4 szkoły podstawowej posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej (upośledzenie intelektualne w stopniu umiarkowanym oraz słabowidzenie). Decyzją rodziców uczęszcza do klasy ogólnodostępnej. Pracuje z nim nauczyciel wspomagający w wymiarze 8 godzin tygodniowo (na podstawie decyzji organu prowadzącego) oraz nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Nauczyciel wspomagający w porozumieniu z pozostałymi nauczycielami pracującymi w tej klasie opracowali program zgodny z podstawą programową tego ucznia. Mam następujące pytania: 1. W jaki sposób dokumentować tematykę zajęć tego ucznia, skoro ma zajęcia z klasą (czasami z, a czasami bez nauczyciela wspomagającego) i realizuje ten sam temat, ale w sposób dostosowany? 2. Czy uczeń musi brać udział w zajęciach języka obcego? Zgodnie z jego obowiązkowymi zajęciami, które zawarte są m.in. w podstawie programowej dla takich uczniów, nie ma takiego wymogu, ale chciałbym się upewnić.
W przypadku, gdy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza na zajęcia z klasą i realizuje ten sam temat co cała klasa, w dzienniku lekcyjnym nie dokonuje się dodatkowych adnotacji o temacie zajęć ucznia (§ 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646 ze zm.). Uczeń szkoły podstawowej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym nie jest objęty obowiązkiem nauki języka obcego, ponieważ taki przedmiot nie jest wymieniony w załączniku nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 kwietnia 2019 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2019 r., poz. 639).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna musi realizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze oraz wczesnego wspomagania rozwoju w okresie wakacji, a jeśli nie musi to czy należy się za okres wakacji wówczas jej dotacja?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację dotyczącą programów nauczania. Czy zgodnie z nową podstawą programową każdy nauczyciel ma obowiązek napisać własny program nauczania? Czy może wybrać "gotowca"? Co dalej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy liczyć na opracowanie wpisu do statutu dotyczącego obowiązków bibliotekarza
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnośnie dzieci odbywających roczne przygotowanie przedszkolne w punkcie przedszkolnym - rok szkolny 2015/2016 (pięciolatki). Niektórzy rodzice chcą ponownie zostawić dzieci w zerówce (już sześciolatki) na rok szkolny 2016/2017. Proszę o podanie ustawy, która reguluje zasady pozostawienia dzieci ponownie w zerówce. Czy potrzebna jest wizyta tych dzieci w poradni? Jakie kroki trzeba podjąć, aby mogły kontynuować naukę w naszej placówce?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z najnowszymi przepisami, rodzice mają płacić jedynie za dodatkowy czas spędzony przez ich dziecko w przedszkolu – złotówkę za szóstą i każdą kolejną godzinę. Ustawa zakazuje pobierania od nich opłat innego rodzaju, także za dodatkowe zajęcia takie jak rytmika, język angielski, czy matematyka. Dotyczy to także takich sytuacji, kiedy rodzice wyrażają wolę opłacania tych zajęć w całości z własnej kieszeni. Jeżeli organ prowadzący nie wyrazi zgody za opłatę tych zajęć mimo chęci rodziców, to czy kategorycznie zabronione będzie organizowanie tych zajęć. Czy jest podstawa prawna do tego pytania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe