Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej otrzymał od kwietnia br. orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania. Ile szkoła powinna przeznaczyć mu godzin nauczania indywidualnego i na jakiej podstawie? Jak ocenić przedmioty, których szkoła nie będzie z uczniem prowadzić?
Indywidualne przygotowanie przedszkolne oraz indywidualne nauczanie organizuje się w sposób zapewniający wykonanie zaleceń określonych w orzeczeniu. Dyrektor szkoły ustala – w uzgodnieniu z organem prowadzącym szkołę – zakres, miejsce i czas prowadzenia zajęć indywidualnego nauczania. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi: 1) dla uczniów klas I–III szkoły podstawowej – od 6 do 8 godzin; 2) dla uczniów klas IV–VI szkoły podstawowej – od 8 do 10 godzin; 3) dla uczniów gimnazjum – od 10 do 12 godzin; 4) dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych – od 12 do 16 godzin. Tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania dla uczniów, o których mowa wyżej realizuje się w ciągu co najmniej 2 dni, a dla uczniów, o których mowa w pkt 2–4 – w ciągu co najmniej 3 dni. Dyrektor szkoły może ustalić tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania wyższy niż maksymalny wymiar określony wyżej za zgodą organu prowadzącego szkołę.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele maja słuszność domagając się wypłaty godzin ponadwymiarowych za czas przebywania na wycieczce w ramach przedsięwzięcia współfinansowanego przez ministerstwo Edukacji i Nauki pod nazwą "Poznaj Polskie Ślady w Europie"? Nauczyciele złożyli z własnej inicjatywy dokumenty chęci uczestnictwa w projekcie spełniając wszystkie wymagane przez ministerstwo wytyczne. W związku z otrzymaniem dofinansowania w dniach 6-10 listopada 2023 r. uczestniczyli w wycieczce szkolnej wraz z uczniami. W tym czasie nauczyciele wykonywali obowiązki związane z opieką nad uczniami, natomiast w związku z przebywaniem na wycieczce nie świadczyli oni pracy w szkole zgodnie z planem, przez co nie mieli możliwości odbycia i prowadzenia zajęć w ramach godzin ponadwymiarowych. Za zajęcia, które mieli odbywać, zostały przydzielone zastępstwa innym nauczycielom. Dyrektor uznał, że godziny ponadwymiarowe należy wypłacić wówczas, gdy faktycznie zostały wypracowane i nauczyciel miał fizyczną możliwość ich realizacji.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy realizację indywidualnego programu nauczania z danego przedmiotu można rozpocząć w październiku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zlecić nauczycielom opiekę w świetlicy w ramach 40- godzin pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinno wyglądać ocenianie bieżące w szkole dla dorosłych kształcącej w formie stacjonarnej w świetle nowego rozporządzenia o ocenianiu obowiązującego od 1.09.2010r.?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe