Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń w klasie III gimnazjum rozpoczął naukę języka kaszubskiego. Wcześniej nie uczęszczał na w/w zajęcia. Czy na świadectwie ukończenia gimnazjum powinna być ocena z języka kaszubskiego?
Wg mojej opinii należy uczniowi uwzględnić ocenę z języka, o którym mowa w pytaniu na świadectwie ukończenia gimnazjum. Zaliczenie języka mniejszości narodowej, mniejszości etnicznej i języka regionalnego do obowiązkowych zajęć edukacyjnych ucznia powoduje, że ocena z tego przedmiotu ma wpływ na promocję ucznia i ukończenie szkoły.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z dnia 7.09.1991 r. (ze zm.), w szczególności art. 13; 2. Tekst jednolity [w:] Dz. U. z 2014 r., poz. 263. wraz z obwieszczeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 31 października 2013 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu wykonywania przez przedszkola, szkoły i placówki publiczne zadań umożliwiających podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących do mniejszości narodowych i etnicznych oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym; 3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.), w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co będzie ze świadczeniami pomocy materialnej o charakterze motywacyjnym dla uczniów w nowym systemie? Czy w tym roku szkolnym, jaki przepis prawny?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rada Oddziałowa grupy przedszkolnej złożyła do dyrektora wniosek, aby w wewnętrznym statucie przedszkola został wprowadzony zapis umożliwiający wydalenie dziecka z przedszkola w przypadku jego agresywnego zachowania? (dotyczy dziecka 4-5 letniego).
Czy dyrektor jest zobligowany do wprowadzenia takiej zmiany i czy taki zapis może znaleźć się w statucie przedszkola zgodnie z obowiązującym prawem?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o regulamin wypożyczania, udostępniania podręczników (kart pracy, ćwiczeń) wraz z podstawą prawną.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura przyznania uczniowi indywidualnego programu lub indywidualnego toku nauki?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w przygotowaniu procedury dopuszczenia programów nauczania, podręczników, materiałów ćwiczeniowych oraz materiałów edukacyjnych w szkole podstawowej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe