Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jakiej kolejności wpisujemy przedmioty w arkuszu ocen w technikum i szkole branżowej? Przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmiot uzupełniający są wpisywane w planach nauczania w różnej kolejności. Proszę o podanie aktualnej podstawy prawnej.
Kolejność przedmiotów obowiązkowych w arkuszach ocen zakładanych od września 2019 r. w technikum i branżowej szkole I stopnia jest wymieniona we wzorach tych arkuszy – nr 39, 40 lub 50, 51 w załączniku nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz osobno wymienia się przedmioty uzupełniające w wyodrębnionej części arkusza przeznaczonej na ich wpisanie, według kolejności przyjętej w szkole, ponieważ nie określa jej prawodawca (ust. 28 załącznika nr 1, ust. 28 załącznika nr 5 do ww. rozporządzenia). W arkuszach założonych dla uczniów technikum i szkoły branżowej przed rokiem szkolnym 2019/2020 od maja 2019 r., które są kontynuowane zgodnie z § 63 ust. 2 i § 64 ust. 3 ww. rozporządzenia, kolejność przedmiotów wymieniają wzory nr 40, 41, 49 i 50 z załącznika nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2018 r., poz. 939 ze zm.). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz w wyodrębnionych częściach arkusza wpisuje się przedmioty uzupełniające według kolejności przyjętej w szkole. W przypadku uczniów, dla których arkusze są kontynuowane co najmniej od 2017 r., o kolejności zajęć edukacyjnych decyduje szkoła, ponieważ nie została ona wymieniona w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowe z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U. z 2017 r., poz. 170). Obok nazwy obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w zakresie rozszerzonym zamieszcza się adnotację „(zakres rozszerzony)” oraz w części arkusza przeznaczonej na przedmioty uzupełniające wymienia się je według kolejności przyjętej w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie przedmioty czy nazwy zajęć wpisać w " Dzienniku lekcyjnym edukacja wczesnoszkolna", gzie jest miejsce w rubryce "Edukacja"- klasa 2 i 3 w szkole podstawowej dla upośledzonych umysłowo w w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.Tu obowiązuje "stara" podstawa programowa. Następne pytanie: Jakie nazwy zajęć wpisać w tymże Dzienniku w "Tygodniowym planie zajęć edukacyjnych "- klasa 2 i 3 dla w/w uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2011/2012 w klasach pierwszych i drugich przeprowadziliśmy wewnątrzszkolne badanie wyników nauczania (monitorowanie wprowadzania nowej podstawy programowej). Klasy trzecie pisały testy z OPERONU i OBUT-u. Rodzice oraz wychowawca klasy pierwszej uważają, że takie badanie jest bezprawne, ponieważ dzieci można badać po pierwszym etapie kształcenia, czyli po klasie trzeciej. Bardzo proszę o odpowiedź.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jak poprawnie powinno być Przedmiotowe zasady oceniania czy przedmiotowy system oceniania?
2.W ramach zespołu mam technikum i LO.
W technikum nauczyciele ujednolicili dla wszystkich przedmiotów jedną skalę ocen. Natomiast w LO nauczyciele nie chcą ujednolicić skali ocen i jeszcze wprowadzić + i -. Z praktyki ujednolicona skala ocen bardzo ułatwia pracę np. przy egzaminach klasyfikacyjnych, poprawkowych, ponadto zapisy w statucie są w jednej tabeli a nie w 7. W jaki sposób mogę przekonać nauczyieli o zasadności wprowadzenia jednej skali dla LO?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nie mogę w wytycznych do roku szkolnego 2023/2024 znaleźć sposobu na wyliczenie wymiaru etatu dla bibliotekarza. Proszę o pomoc, aby nie popełnić błędu w arkuszu.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam ucznia w klasie najwyższej programowo, który nie uzyskał pozytywnej opinii rady pedagogicznej w sprawie egzaminu klasyfikacyjnego z przedmiotu zawodowego. Przedmiot ten skończył się po I semestrze. Mam pytanie, co teraz, czy uczeń już nie ukończy szkoły? Czy ma nadal uczęszczać na zajęcia? Czy ma jeszcze szanse ukończenia szkoły teraz w kwietniu lub w sierpniu w sesji poprawkowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe