Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W jednej klasie jest uczeń z orzeczeniem, który wybrane przedmioty realizuje w grupie do 5 osób. Kilka dni temu rodzic innego ucznia z tej samej klasy dostarczył opinię w sprawie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia. Czy mogę połączyć zajęcia tych dwóch uczniów (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego)?
Zgodnie z § 6 ust. 2 pkt 7 i § 12 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2020 r., poz. 1280 z późn. zm.) w szkole, z wyjątkiem szkoły dla dorosłych, branżowej szkoły II stopnia prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej i szkoły policealnej prowadzącej kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej, pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz przez zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, a także w formie zindywidualizowanej ścieżki kształcenia.
Zindywidualizowana ścieżka kształcenia jest organizowana dla uczniów, którzy mogą uczęszczać do szkoły, ale ze względu na trudności w funkcjonowaniu wynikające w szczególności ze stanu zdrowia nie mogą realizować wszystkich zajęć edukacyjnych wspólnie z oddziałem szkolnym i wymagają dostosowania organizacji i procesu nauczania do ich specjalnych potrzeb edukacyjnych.
Zindywidualizowana ścieżka obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne, które są realizowane:
1) wspólnie z oddziałem szkolnym oraz
2) indywidualnie z uczniem.
Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w danej szkole program nauczania, z dostosowaniem metod i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych, w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.
Dyrektor szkoły na wniosek rodziców ucznia ustala tygodniowy wymiar godzin zajęć edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem.
Z uwagi na powyższe nie można połączyć zajęć dwóch uczniów wymienionych w pytaniu (z j. polskiego, matematyki, j angielskiego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem przedszkola publicznego, mam u siebie zatrudnionego logopedę na cały etat (20/20) i jestem jego płatnikiem. Jednakże etat jest realizowany w kilku przedszkolach (4 x 5 godz.) za zgodą z organem prowadzącym. Czy w tym przypadku powinnam mieć w dokumentacji porozumienie z innymi dyrektorkami przedszkoli lub zgodę nauczyciela na takie zatrudnienie? Jeżeli tak, to proszę o wskazówki co w tych dokumentach powinno się znajdować?
- Proszę o przedstawienie procedury zatrudnienia pedagoga wspomagającego dla ucznia klasy III z Zespołem Aspergera. Chodzi mi o rodzaj umowy, ilość godzin i czas trwania wspomagania. Dziecko ma wskazanie do ukończenia II etapu kształcenia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w momencie powzięcia informacji o zmianie nazwiska matki ucznia, należy taką zmianę wpisać w arkuszu ocen/dzienniku/księdze uczniów? Czy odpis skrócony aktu małżeństwa należy dołączyć np. do arkusza ocen, czy też wystarczy wgląd do dokumentu i zaznaczenie tego faktu w jakimś innym miejscu? Czy w ogóle na arkuszu wypełnianym komputerowo można coś ręcznie uzupełniać, dokonywać sprostowań?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W mojej szkole w czasie strajku było 6 dni dodatkowo wolnych od zajęć dydaktycznych (egzamin gimnazjalny i ósmoklasisty), ustalonych zarządzeniem dyrektora z dnia 30 sierpnia 2018 r. zgodnie z &5 rozporządzenia MEN w sprawie organizacji roku szkolnego oraz ferie wiosenne. W związku z powyższym strajk przebiegał w dniach 8, 9, 24, 25,26 kwietnia. Czy potrącenia za strajk należy dokonać wyłącznie za te 5 dni?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie „ zapytanie o cenę” na zakup środków czystości? Szkoła przeprowadziła postępowanie (nie z ustawy o zamówieniach publicznych, a wg. wewnątrzzakładowych procedur –wartość zamówienia poniżej 30 tys. euro ) na zakup i dostawę środków czystości. Przystąpiły 3 firmy, wybrano ofertę najkorzystniejszą, poinformowano o wynikach wszystkich. Po 3 tygodniach oferent, który przegrał domaga się kserokopii oferty, faktury zakupu i zapowiada, że będzie kontrolował asortyment zakupu. Proszę o odpowiedź na pytanie i podstawę prawną: 1. Czy szkoła może/ musi udostępnić i w jaki sposób fakturę zakupu środków czystości oferentowi który przegrał postępowanie o zapytanie o cenę na zakup środków czystości mimo, że został poinformowany o wynikach? 2. Czy oferent który brał udział w postępowaniu i przegrał może sprawdzić ilość i asortyment dostarczonego towaru?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe