Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym wychowankami są: dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Czy dotyczy również niepełnosprawności sprzężonej w stopniu lekkim czy tylko w stopniu umiarkowanym i znacznym?
OR-W jest palcówką, w której dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim spełniają - poprzez udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych - obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny lub obowiązek nauki. Wśród podopiecznych mogą być osoby z tzw. niepełnosprawnością sprzężoną, czyli:
osoby niepełnosprawne intelektualnie w stopniu głębokim z jednoczesną inną niepełnosprawnością, np.: ruchową lub wzrokową lub słuchową lub z afazją.
Dzieci i młodzież z niepełnosprawnością sprzężoną, gdzie jedna z tych niepełnosprawności to niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim lub w stopniu umiarkowanym i znacznym – nie mogą być podopiecznymi OR-W, albowiem realizują przewidzianą dla nich odrębną podstawę programową kształcenia ogólnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września do szkoły zacznie uczęszczać dziecko z padaczką i orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Posiada również orzeczenie do nauczania indywidualnego. Jak mam płacić nauczycielom przedmiotowcom za zajęcia z tym uczniem?Nauczyciele mają kwalifikacje przedmiotowe ale nie posiadają kwalifikacji do pracy z dziećmi z orzeczoną niepełnosprawnością. Do tej pory występowałam o zgodę do kuratora oświaty a nauczyciele dyplomowani za te godziny mieli płacone jak stażyści. Jak powinno to wyglądać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nowe rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania....określa, że podstawą klasyfikowania w szkole dla dorosłych są egzaminy semestralne. Czy w Gimnazjum dla dorosłych kształcącym w formie stacjonarnej egzaminy te mają być ze wszystkich przedmiotów po każdym semestrze, zgodnie z par.24a.1. Projekt edukacyjny Gimnazjum dla dorosłych nie dotyczy.
- Stowarzyszenie prowadzące szkołę przekazało gminie projekt statutu ośmioletniej szkoły podstawowej i projekt aktu założycielskiego. Jaka jest dalsza procedura? Czy gmina może zgłosić uwagi do tych dokumentów? Jeżeli żadnych uwag nie zgłoszono, to czy te dokumenty stają się obowiązujące, czy stowarzyszenie musi podjąć nowe uchwały w sprawie aktu założycielskiego i statutu szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu integracyjnym, do którego uczęszcza 6 dzieci z orzeczeniami w tym autyzm i niepełnosprawności sprzężone, zatrudniliśmy dwoje nauczycieli wspomagających, terapeutę oraz logopedę i pomoc nauczyciela, która posiada kwalifikacje nauczycielskie. Terapeuta i logopeda prowadzą tylko terapie indywidualne. Czy w związku z powyższym możemy zatrudnić dodatkowo i rozliczyć z dotacji na kształcenie specjalne pomoc nauczyciela bez kwalifikacji nauczycielskich, ale posiadającą uprawnienia do prowadzenia zajęć tj. ruch rozwijający czy terapia jedzenia, które też są wskazane w orzeczeniu? Osoba ta prócz prowadzenia ww. terapii pomagałaby nauczycielowi w ciągu całego dnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy są nowe arkusze ocen, które mają nazwy nowych przedmiotów, które nauczane są w klasie VII? Wzór MEN-I/37a/2 nie uwzględnia nowych przedmiotów, nie ma też miejsca na wpisanie. Nie chodzi mi o dokument stworzony przez Państwa ekspertów, ale o informację, czy jest nowe rozporządzenie, ponieważ wzory druków w ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych nie uwzględniają nowych przedmiotów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe