Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
W przedszkolu realizowane są zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Czy jest określona tygodniowa liczba godzin zajęć, które należy realizować? Czy liczba godzin zajęć może być modyfikowana ze względu na wiek dziecka (dziecko 3-letnie)?
Na podstawie § 6 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1280) w przedszkolu pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana m.in. w formie zajęć specjalistycznych, w tym korekcyjno-kompensacyjnych. Przepisy nie określają wymiaru godzin tych zajęć, w tym w szczególności nie uzależniają go od wieku uczniów; liczba godzin powinna więc wynikać z potrzeb poszczególnych dzieci. Dodatkowo zgodnie z § 20 ust. 6 ww. rozporządzenia wymiar godzin poszczególnych form udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej dyrektor ustala, biorąc pod uwagę określoną w arkuszu organizacji przedszkola liczbę godzin zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz innych zajęć wspomagających proces kształcenia lub liczbę godzin zajęć prowadzonych przez nauczycieli; jest więc ona uzależniona od tego, ile godzin zajęć z pomocy psychologiczno-pedagogicznej finansuje organ prowadzący.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Klasa IV SP w roku szk. 2012/2013 oprócz wiodącego języka angielskiego w wymiarze 9 godzin w cyklu uczy się drugiego języka obcego - niemieckiego w wymiarze 6 godzin w cyklu (za zgodą Rady Rodziców). Moje pytania:
1. Z czego wynika realizacja języka obcego w wymiarze co najmniej dwóch godzin w tygodniu?
2. Czy drugi język obcy w tegorocznej klasie IV staje się obowiązkowym?
3. Jak wygląda sprawa realizacji podstawy programowej z drugiego języka obcego w IV klasie, czy nauczyciel musi wypracować jakieś minimum godzin w cyklu i z czego to wynika?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie, kiedy należy płacić za godziny nadliczbowe stałe - czy tylko za faktycznie przepracowane? Jeżeli nauczyciel jest w delegacji (wycieczka z klasą, z uczniami na konkursie, na konferencji, kursie lub przeprowadza w szkole konkurs albo jest do dyspozycji dyrektora, bo klasa pojechała na wycieczkę) - jak należy w takich przypadkach postąpić? Proszę o dokładną informację i podstawę prawną, bo spotkałam się z różną interpretacją.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnej chwili w konkursie na dyrektora szkoły komisja, ogłaszając wyniki, powinna podać "ile do ilu" (6 do 3 lub 4 do 5) wygrał dany kandydat, czy wystarczy, jak powie, że "większością głosów..."?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel dyplomowany od przyszłego roku szkolnego ma obniżone pensum do 1/2 etatu. Zwrócił się do dyrektora szkoły z pismem w związku z powyższym, czy należy mu się dzień wolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Godziny do dyspozycji dyrektora przeznaczone są m.in. na rozwijanie zainteresowań uczniów. Gdzie należy odnotowywać tematy tych zajęć: w dzienniku lekcyjnym czy w dzienniku zajęć pozalekcyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe