Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam. Jak hospitować (obserwować) zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze indywidualne w domu dziecka, prowadzone przez nauczyciela? Dziecko jest leżące (6 lat) po porażeniu mózgowym.
Podstawa prawna:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 20. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej we współpracy z innymi nauczycielamizajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakościpracy szkoły lub placówki;
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalnościdydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół iplacówek;
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań, w szczególności przez:
a) organizowanie szkoleń i narad,
b) motywowanie do doskonalenia i rozwoju zawodowego,
c) przedstawianie nauczycielom wniosków wynikających ze sprawowanego przez dyrektoraszkoły lub placówki nadzoru pedagogicznego.
2. Ewaluację wewnętrzną przeprowadza się w odniesieniu do wszystkich lub wybranychwymagań, o których mowa w § 7 ust. 4, lub do innych zagadnień uznanych w szkole lubplacówce za istotne w działalności szkoły lub placówki.
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki wszczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
§ 21. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej opracowuje na każdy rok szkolny plannadzoru pedagogicznego, który przedstawia radzie pedagogicznej w terminie do dnia 15września roku szkolnego, którego dotyczy plan.
2. Plan nadzoru, o którym mowa w ust. 1, zawiera w szczególności:1) cele, przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz jej harmonogram;
2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisówprawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innejdziałalności statutowej szkół i placówek;
3) tematykę szkoleń i narad dla nauczycieli.
Zapisy rozporządzenia nie narzucają wzorów dokumentacji związanej z nadzorem pedagogicznym sprawowanym przez dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły określa w planie nadzoru najważniejsze zadania na bieżący rok szkolny, dlatego dostosowuje do planu i wybranych zadań pozostałe dokumenty oraz ich treści. Proponuję prześledzić nasze strony Portalu, pod kątem wzorów arkuszy, które można zmodyfikować na potrzeby szkoły. Dyrektor obserwację zajęć prowadzonych przez nauczyciela w innym miejscu niż siedziba szkoły może prowadzić na takiej same zasadzie, jak inne zajęcia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką terminologię kompetencji kluczowych stosować w przedszkolu? Która jest obowiązująca obecnie? Przykład: porozumiewanie się w języku ojczystym czy kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne ma obowiązek utworzenia programu wychowawczo-profilaktycznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie sprawozdania powinien przygotować nauczyciel oraz dyrektor po I semestrze jeśli chodzi o przedszkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe