Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam mam pytanie, czy nauczyciel posiadający kwalifikacje do nauczania biologii może nauczać przyrody w kl IV oraz czy dziecko posiadające orzeczenie o ks zwz na sprzężenie 2 niepełnosprawności ( wykluczając autyzm) może zostać zwolnione z nauczania 2 języka obcego?
Nauczyciel, który ukończył studia na kierunku biologia nie posiada kwalifikacji do prowadzenia zajęć z przyrody w szkole podstawowej. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 01.08.2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, aby inny kierunek studiów (biologia) dawał kwalifikacje do prowadzenia zajęć, jego efekty kształcenia w zakresie iedzy i umiejętności musiałyby obejmować treści nauczanego przedmiotu (przyroda) określone w podstawie programowej (§ 3 i 4). Osoba, która ukończyła studia drugiego stopnia lub magisterskie na kierunku biologia może uczyć przyrody jako przedmiotu uzpełniającego w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym i dotyczasowym czteroletnim technikum (§ 3 ust. 4).
Na podstawie § 6 Rozprządzenia MEN z dnia 03.08.2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych, dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wadą słuchu, z głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, z nauki drugiego języka obcego nowożytnego do końca danego etapu edukacyjnego na wniosek rodziców albo pełnoletniego ucznia oraz na podstawie opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej, z której wynika potrzeba zwolnienia z nauki tego języka obcego nowożytnego. W przypadku w/w uczniów, posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania, z którego wynika potrzeba zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego nowożytnego, zwolnienie z nauki tego języka obcego nowożytnego może nastąpić na podstawie tego orzeczenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z podwyżką dla nauczycieli ogłoszoną przez MEN ile od września 2019 roku może wynieść maksymalne wynagrodzenie dyrektora niepublicznej placówki oświatowej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik niepedagogiczny bardzo długo choruje, obecnie jest na bezpłatnym urlopie i cały czas oczekuje na decyzję komisji, aby otrzymać rentę albo świadczenie rehabilitacyjne.Teraz zwrócił się do dyrektora placówki, aby rozwiązał z nim stosunek pracy. Czy dyrektor może rozwiązać z pracownikiem stosunek pracy, czy pracownik ma sam rozwiązać stosunek pracy?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy konserwatorowi zatrudnionemu na 1/2 etatu, pracującemu 4 dni w tygodniu (po 5 godzin) przysługuje dzień wolny za 06.01.?
- W tym roku szkolnym uruchamiamy w naszej szkole nowy kierunek policealny: technik usług kosmetycznych (symbol cyfrowy zawodu: 514207). W związku z tym muszę zapewnić kadrę w zakresie nauczania teoretycznego: podstawy anatomiczno-dermatologiczne oraz kosmetyka pielęgnacyjna i upiększająca twarzy, szyi i dekoltu i praktycznego: zabiegi pielęgnacyjne i upiększające twarzy, szyi i dekoltu. Czy w związku z tym, pierwszego przedmiotu z anatomii może nauczać nauczyciel biologii, drugiego teoretycznego nauczycielka, która jest mistrzem fryzjerstwa, ma przygotowanie pedagogiczne i jest absolwentką studiów podyplomowych: fryzjerstwo i stylizacja, w ramach których miała takie przedmioty jak: kosmetologia (10h teorii i 15 praktyki), stylizacja (20h praktyki), charakteryzacja (5h praktyki). Jak sama mówi, realizując podyplomówkę na kosmetologii, ma się praktycznie te same przedmioty (konsultowała to z uczelnią). Dodatkowo ma ukończony kurs wizażu. Próbowałem zapytać o zdanie kuratorium, ale ono twierdzi, że ocenianie kwalifikacji nauczycieli przedmiotów zawodowych leży po stronie dyrektora. I co z uprawnieniami do nauczania praktycznego. Czy wspomnianą nauczycielkę, która jest mistrzem fryzjerstwa, wystarczy wysłać na podyplomówkę z kosmetologii, by mogła prowadzić te zajęcia?
- Jakie są zasady podpisywania dokumentów przez osobę zastępująca dyrektora w czasie jego nieobecności. Chodzi o zastępcę społecznego, mającego upoważnienie organu prowadzącego do zastępowania dyrektora. Czy może on używać pieczątki dyrektora i podpisywać dokumenty swoim imieniem i nazwiskiem, poprzedzając podpis sformułowanie " z up." ?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe