Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Witam w kwietniu 2018 roku wprowadzone zostało rozporządzenie wprowadzające nowe wzory arkuszy ocen. Od którego momentu one obowiązują? Czy arkusze zakładane we wrześniu 2017r trzeba poprawiać?
W rozporządzeniu określono nowe wzory m.in.: 1. świadectw szkolnych promocyjnych i świadectw ukończenia szkoły dla uczniów: 8–letniej szkoły podstawowej, 4–letniego liceum ogólnokształcącego, 5– letniego technikum, branżowej szkoły I stopnia i branżowej szkoły II stopnia, szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy i szkoły policealnej; 2. indeksów dla słuchaczy szkół dla dorosłych oraz szkół policealnych; 3. arkuszy ocen dla: uczniów szkoły podstawowej (także dla uczniów klas VII-VII szkoły podstawowej), uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanymlub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi uczęszczającychdo szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy, uczniów 4–letniego liceum ogólnokształcącego, uczniów 5–letniego technikum, branżowej szkoły I stopnia i branżowej szkoły II stopnia, uczniów szkoły policealnej oraz słuchaczy szkół dla dorosłych.Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, proponujemy analizę szczegółowych treści1. Arkusze ocen wypełniane pismem ręcznym (Nr 36) MEN-I/36/1ARKUSZ OCEN UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM LUB ZNACZNYM UCZĘSZCZAJĄCEGO DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ (Nr 37) MEN-I/37/12. Arkusze ocen wypełniane w postaci elektronicznej (Nr 45) MEN-I/45/1Od roku szkolnego 2017/2018 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia: 1) zakłada się uczniom klas I szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły; 2) dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w latach następnych również w kolejnych klasach tej szkoły. 2. W roku szkolnym: 1) 2017/2018 – w klasach II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, 2) 2018/2019 – w klasach III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży– prowadzi się dotychczasowe arkusze ocen założone przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty. 3. W latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.4. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.5. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio: 1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy III i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I, II, IV i V szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży; 3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży. 6. W przypadku przejścia w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII lub VIII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonegow załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53. 1.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W bieżącym roku szkolnym 2009/2010 uczeń klasy drugiej nie otrzyma promocji do klasy trzeciej. W przyszłym roku szkolnym 2010/2011 przydzielony zostanie do klasy drugiej, która realizuje nową podstawę programową. Co zrobić z drugim językiem obcym dla tego ucznia, który będzie się go uczył po raz pierwszy, a jego klasa już drugi rok? Co w przypadku np. wychowania do życia w rodzinie? Czy ten uczeń musi w jakiś sposób zaliczyć materiał z tego przedmiotu, którego część zrealizowana była w klasie pierwszej?
- Bardzo proszę o regulamin rekrutacji dzieci do Oddziału Przedszkolnego działającego przy szkole podstawowej na rok szkolny 2013/2014. Dziękuję.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- 2. Pracuję w zespole, w którego skład wchodzi szkoła policealna, centrum kształcenia ustawicznego i bursa. Każda z instytucji składowych ma swój statut. Statut ma również zespół. W statucie zespołu są dwa organy: dyrektor zespołu i rada zespołu, którą stanowią wszyscy pracownicy pedagogiczni zespołu. Każdy nauczyciel zatrudniany jest przez zespół. Jaki tytuł powinna mieć uchwała, która jest podejmowana przez radę? Uchwała rady pedagogicznej zespołu, czy uchwała rady zespołu? Czy w uchwale trzeba umieszczać informacje „uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia” i „wykonanie uchwały powierza się dyrektorowi”?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można w statucie szkoły umieścić zapis o karach porządkowych i jednocześnie zobligować ucznia nagminnie palącego papier, a następnie rozrzucającego niedopałki wokół szkoły i na jej terenie, do sprzątania zaśmieconego terenu? Np. poprzez zamieszczenie w statucie dodatkowej kary w postaci zapisu "zobligowanie ucznia do prac porządkowych"?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób dyrektor szkoły powinien ustosunkować się do następującej sytuacji? Podczas posiedzenia rady pedagogicznej ustnie wydał zarządzenie o wymogu oddania planów pracy w wersji papierowej. Podczas tej samej rady w sprawach różnych padł wniosek o umożliwienie oddania planów pracy w wersji elektronicznej, który został pozytywnie przegłosowany. Czy dyrektor musi się do niego ustosunkować pozytywnie w bieżącym roku szkolnym?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe